Kiszáll a PC-üzletágból az IBM?

Milkovits Gábor, 2004. december 4. 16:02
A New York Times értesülése szerint a számítógépgyártás és a személyi számítógépek abszolút úttörője, az IBM PC-üzletágának eladásáról tárgyal több potenciális vevővel.
A riport szerint a pályázók között van a kínai Lenovo és még legalább egy versenytárs PC-gyártó. Az IBM állítólag 2 milliárd dollár körüli összeget kérne a vevőtől. A számítógépgyártó szóvivője, Clint Roswell a hírrel kapcsolatban azt mondta, hogy a társaságnak nem szokása pletykákat és találgatásokat kommentálni. Hasonló hírek vagy álhírek egyébként már évek óta folyamatosan napvilágot látnak, a mostani azonban konkrét vevőt is megnevez. Szakértők szerint az egyre inkább vállalati szerverrendszerekre és kapcsolódó szolgáltatásokra koncentráló cég számára előnyös lenne, ha megszabadulhatna számára kissé terhes PC-üzletágától, ám egy estleges beruházó bevonásával történő vegyes vállalat létrehozása talán még ennél is több előnnyel járna.

Az IBM az alacsony nyereségesség miatt már ma is csak leginkább vállalati ügyfelek számára gyárt és forgalmaz asztali PC-ket (a népszerű ThinkPad noteszgépek persze kivételnek számítanak), ám szakemberek úgy látják, hogy ennek a területnek a feladása esetlegesen veszélyeztetné a cég szervereladásait és szolgáltatási üzletágát is, mivel a vállalatok szeretnek teljes, a munkaállomás PC-ket is magukba foglaló hálózatokat vásárolni. Egy vegyes vállalat alapításával viszont elkerülhető lenne ez a probléma, mivel a költségek és kockázatok megosztásával változatlanul IBM név alatt forgalmazhatnának PC-ket a jövőben is.