Fogyasztóvédelemmel is bővül a jövőben a Hírközlési Főfelügyelet profilja. A HíF szerepének tisztázásáról és az erre való felkészülésről tartottak vitafórumot szeptember 23-án, \
Hazánkat az elmúlt években elárasztották a korszerű technikai vívmányok és a különlegesebbnél különlegesebb távközlési szolgáltatások, miközben a magyar lakosság műszaki, jogi és szabályozási ismeretei még mindig Puskás Tivadar korának szintjén állnak. E gondolatokkal Varjú Gyula, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főtanácsosa arra akart utalni vitaindítójában, hogy a felhasználók nincsenek (nem is lehetnek) tisztában az egyes eszközök működésével és a szolgáltatások műszaki hátterével, ezért esetleges
panasztételkor mintha nem egymás nyelvén beszélne az ügyintéző és az ügyfél.
Persze nem biztos, hogy mindig a fogyasztónak van igaza, de amikor nincs, akkor a műszaki és jogi terminus technicusokban megfogalmazott magyarázatból sem érti, hogy miért. Gyakran panaszkodnak, hogy a távközlési szolgáltató akkor is felszámolja a kapcsolási és beszélgetési díjat, amikor nem is beszélgettek. Ennek oka, hogy a hívó ugyan nem vette fel a kagylót, de vagy az üzenetrögzítő, vagy a fax \