Az Explorert használók a Firefoxosoknál sokkal fogékonyabbak a reklámokra
Kiss Ádám Zoltán, 2004. december 7. 22:19
Egy friss felmérés szerint az Internet Explorert futtató
felhasználók több, mint négyszer valószínűbb, hogy rákattintanak egy
online hirdetésre, mint a Firefox kedvelői esetében.
A német reklámtechnológiai vállalat, az Adtech októberi és novemberi adatai alapján a Firefox böngészővel rendelkezők mindössze 0,11 százaléka kattintott rá akár egy reklámra is, míg ez az Internet Exploreresek esetében 0,5 százalék volt. Érdekes, hogy az Explorer felhasználói is táborokra oszthatók a futtatott verzió szerint. A 6.x használóinak mindössze 0,44 volt vevő egy online reklámra, az 5.5-öst futtatóknál az a szám elérte a 0,53 százalékot. A különbség aprónak tűnhet, ám ne felejtsük el, hogy a hatalmas piac miatt itt akár milliós különbségeket is jelezhetnek a ránézésre közeli számok. Dirk Freytag, az Adtech vezetője szerint a különbségeket egyrészt a különböző szörfözési szokások, másrészt a technikai részletek indokolhatják. A Firefox például beépített védelemmel rendelkezik a külön ablakban megnyíló pop-up reklámok ellen, míg ezt az Internet Explorer csak azon felhasználói vehetik igénybe, akik a Windows XP Service Pack2 átfogó frissítőcsomagot is telepítették. Az IE használói sokszor azért kattintanak a pop-up reklámra, mert azt hiszik, hogy a rendszer közöl velük valamit, míg a Firefox felhasználói jóval tudatosabban szörföznek, kis túlzással "jobban védekeznek" a reklámok ellen.