A Synergon Csoporthoz tartozó Synergon Atos Origin (SAO) Kft. mai sajtótájékoztatóján a cég fő tevékenységébe vágó ICT erőforrás-kihelyezés, szolgáltatáskihelyezés hazai helyzetéről és a kft. új, Synergon Managed ICT Services nevű outsourcing szolgáltatáscsomagjáról volt szó.
Endrődi Béla, SAO üzletág-igazgató az outsourcing piaci trendeket ismertetve, egyebek között megemlítette, hogy a világon dinamikusan fejlődő IT erőforrás-kihelyezési tevékenység jelenleg mintegy 600 milliárd USD-t tesz ki; a hazai IT-bevételek 2007-ig történő várható alakulásában az outsourcing jelentős fejlődést fog mutatni; ezen a téren a SAO a négy legnagyobb ügyfele az Aegon, Philips, Mol és Erste Bank.
Bárdos László, a Syneron vezető pénzügyi tanácsadója hazai pénzintézeti outsourcing bevezetési tapasztalatokat ismertetett, különös tekintettek az előkészítésre, Help Deskre a folyamatokra és az ügyfelek elégedettségi kritériumaira.
Ezt követően Montvai Tamás, a Synergon kommunikációs divíziójának igazgatója adott tájékoztatást az rt.-nél készülő, különösen a telekommunikációs költségek csökkentésére "kihegyezett", Synergon Managed ICT Services nevű új outsourcing szolgáltatási csomagról, amelyet már 2005. Első negyedévétől kívánnak az erőforrás-kihelyezést megrendelő ügyfeleknél bevezetni, használni. Az új, teljes mértékben testre szabható csomag a vállalati munkaállomások, irodai alkalmazások, LAN és WAN kapcsolatok, telefonkapcsolatok végponttól végpontig terjedő működtetését, felügyeletét foglalja magában, egy SLA szerződés keretében, havidíj ellenében, beruházási költség nélkül. Az igazgató szerint a Synergon Managed ICT Services olyan egykapus egységes rendszert nyújt, amelynél garantált a szolgáltatási szint végponttól végpontig.
További információ:
http://www.sao.huKérdésre válaszolva elhangzott, hogy a Synergon outsourcing megoldásaiban nagy szerepet kap a Microsoftnak az Atos Originnal közösen fejlesztett New Generation Desktop nevű outsourcing rendszere, amely szerep alapú informatikai szolgáltatást tesz lehetővé.