Intel: A nők számára már nem idegen a technika világa

forrás Prim Online, 2004. december 17. 08:45
Bizonyos helyzetekben divatos, mindig roppant hasznos, sőt egyre több nő számára egyenesen nélkülözhetetlen. Nem a legújabb divatmárkára vagy háztartási csodamasinára gondolunk, hanem... a modern technikára. Az Intel Corporation amerikai felnőttek körében végzett, „Nők, technika és életstílus” című on-line felmérésének ma közzétett eredményei szerint a nők gyors ütemben zárkóznak fel a férfiak mellé a technika legújabb vívmányainak használatában.


Az Intel a Harris Poll felméréseiről ismert Harris Interactive piackutató céget kérte fel arra, hogy vizsgálja meg, milyen különbségek jelentkeznek a férfiak és a nők attitűdjében a modern technika alkalmazása terén. Az eredmények tanúsága szerint a nők minden eddiginél nagyobb mértékben használnak számítástechnikai megoldásokat a mindennapi életben.

„Az Intel tisztában van vele, hogy a nők fontos szerepet játszanak a modern technika elterjedésében. Szeretnénk megérteni, miként használják a nők az új megoldásokat, hiszen csak így tudjuk kielégíteni igényeiket” - magyarázta Dr. Genevieve Bell kulturális antropológus, aki a világ különböző tájain élő emberek technikahasználati szokásait vizsgálja az Intelnél. „A nők a világon mindenütt egyre inkább kihasználják a technika nyújtott lehetőségeket munkahelyükön, társasági és párkapcsolataikban, valamint a családi és a lelki élet területén.”

„TIF" - a modern technikában otthonosan mozgó nő típusa


A modern technikában otthonosan mozgó nő elnevezése az Intel terminológiája szerint „Technology Involved Female”, azaz röviden TIF. Az e típushoz tartozó nők különböző generációk és társadalmi rétegek képviselői. Éppúgy megtalálható közöttük a technikai készségeket már szinte az anyatejjel magába szívó modern fiatal lány, mint a technikával munkahelyén vagy lelkes autodidaktaként ismerkedő, érettebb nő. A nemek közötti technikai szakadékot áthidalva az új nőtípus legifjabb képviselői a velük egykorú férfiaknál gyakrabban vásárolnak laptopot. A vizsgálatban megkérdezett fiatal nők fele nyilatkozott úgy, hogy következő számítógépe laptop lesz, míg a férfiaknál csupán 43 százalék volt ez az arány.

Csökken a nők technikai lemaradása


A technika egyre fontosabb a nők számára a hétköznapokban. Az Intel és a Harris Interactive közös felmérése szerint a nők éppannyira kellemetlenül érzik magukat mint a férfiak (58 illetve 56 százalék), ha nem sikerül naponta legalább egyszer lehívniuk e-mail üzeneteiket. És egyre többet várnak el a technikától - többségük (62 százalék) a férfiakhoz hasonlóan (66 százalék) szívesen sajátítja el számítógépén új jellemzők használatát.

A nőket általában nem tartják fogékonynak a technikai újdonságokra, a kutatás eredményei ezzel szemben azt mutatják, hogy a szebbik nem tagjai élen járnak a vezeték nélküli internetezésben. A válaszok alapján több nő (39 százalék), mint férfi (29 százalék) gondolja úgy, hogy ez a laptopok egyik legfontosabb jellemzője. Míg a két nem képviselői nagyjából egyetértenek abban, hogy repülőtér a leghasznosabb helyszín a vezeték nélküli internetezés szempontjából (férfiak: 51 százalék, nők: 48 százalék), több nő fogadna szívesen vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget az orvosi rendelőkben is (nők: 38 százalék, férfiak: 30 százalék).

„Jóllehet, a nők szívesen használják a technikát a mindennapokban párhuzamos feladatvégzésre, életük megszervezésére és kapcsolattartásra, sokkal kevésbé toleránsak a gyenge teljesítménnyel szemben. A modern nő elfoglalt, és elvárja, hogy a technika az első pillanattól kezdve kifogástalanul működjön” - jelentette ki Bell.

Az Intel 2002-es „Laptop és életstílus” című felmérése óta számottevően nőtt a nők körében a laptophasználat gyakorisága. Ma a női felhasználók 87 százaléka véli úgy, hogy túl kockázatos lenne laptopját ruhatárban vagy csomagmegőrzőben hagynia - szemben a 2002-ben rögzített 59 százalékkal. Két éve a nők 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megrémülne, ha laptopját nyilvános helyen felejtené - ma 87 százalék ez az arány.

A kutatás tanúsága szerint egyes területeken a nők még mindig elmaradnak a férfiak mögött. Ilyen például a számítógép-vásárláskor tanúsított magabiztosság. „A felmérés szerint a férfiak általában magabiztosabban vásárolnak technikai eszközöket” - mutatott rá David Krane, a Harris Interactive közpolitikai és PR-kutatásokért felelős alelnöke. „Az Intelhez hasonló vállalatoknak érdemes kiemelt célcsoportként kezelniük a nőket, és technikai oktatóprogramokkal segíteni őket.”

Lehet, hogy a nők nem annyira magabiztosak, mint a férfiak, de közel háromszor annyian vélik úgy, hogy a másik nem tagjai eltúlozzák számítógépes hozzáértésük mértékét (nők: 32 százalék, férfiak: 10 százalék).