Biztosítási adatok és számlaegyenleg SMS-en keresztül
forrás Prim Online, 2005. január 11. 14:48
A Credit Suisse Life & Pensions Biztosító lengyel leányvállalata a
TOPCALL Int. AG által fejlesztett SMS-megoldást vezetett be az ügyfelek
informálására. A középméretű lengyel biztosító és nyugdíjalap kezelő
társaság kb. 500 ezer ügyfele és területi munkatársa már ezen az úton
is hozzáférhet fontos információkhoz, valamint élet- és
nyugdíjbiztosításuk aktuális egyenlegéhez. Az SMS szolgáltatás
jelentősen gyorsabb és olcsóbb mint egy telefonhívás a biztosítási
ügynöknek, és az adatok ismételten lehívhatóak, mivel azokat a
mobilkészülék tárolja.
Az adatbiztonság érdekében az ügyfél egy meghatározott PIN-kódot és az ügyfélszámát tartalmazó SMS-t küld ki a biztosító társaságnak. Ha a szolgáltatott adat helyes, a rendszer elmenti a telefonszámot és a felhasználó kap egy aktiválási visszaigazolást. Ezután a felhasználó olyan információkat hívhat le, mint a befizetett részletek száma, a következő biztosítási díj esedékessége és a számla-egyenleg. A rendszer úgy biztosítja az adatvédelmet, hogy automatikusan ellenőrzi, hogy az adatkérés ugyanarról a telefonszámról történt-e és ellenőrzi a PIN-kód helyességét. Ez a megoldás óriási előnyökkel szolgál a Credit Suisse Life & Pensions Biztosító területei ügyfél-tanácsadóinak. A kódolt SMS üzenetek például alkalmasak a hiányzó ügyféladatok pótlására és dátumok koordinálására.