Magasabb forgalom és alacsonyabb nyereség a Sony Ericssonnál
MTI Sajtóadatbank, 2005. január 19. 09:30
A japán-svéd Sony Ericsson a vártnál magasabb negyedik negyedévi
értékesítési árbevételről számolt be, amit a harmadik generációs (3G)
mobiltelefon készülékek forgalom felfutásának tulajdonít. 2005-re
azonban a piaci kereslet szűkülését jelezte előre.
A világ hatodik legnagyobb mobiltelefon-készülék gyártója 2,0 milliárd eurós forgalmat bonyolított a beszámolási időszakban, 40 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbi bázisnál és többet a piaci elemzők előrejelzéseinek 1,93 milliárdos átlagánál. A készülékek darabszám szerinti eladásai 56 százalékkal 12,6 millióra ugrottak a negyedévben.
A Sony Ericsson még az átlagos készülék árat (ASP) is növelni tudta a negyedév folyamán: a harmadik negyedévi 157 euróról 160 euróra, miközben az elemzők a cég októberi előrejelzésének megfelelően 154 euróval számoltak.
Az adó előtti eredmény 140 millió euróra, az egy évvel korábbinak háromszorosára szökött fel, de 25 millió euróval maradt el az elemzői előrejelzésektől. A viszonylagos csökkenés oka a 3G technológia promóciós kampányának költsége, amellyel 2005-ös eladásait kívánja megalapozni a konszern. A vártnál alacsonyabb eredmény nem vont maga után negatív megítélést szakmai körökben, különösen a Samsung Electronics elmúlt heti kiábrándító adatainak a tükrében. A Samsung értékesítési darabszáma csökkent az előző negyedévhez viszonyítva, nyereségkulcsa pedig 3%-ra zuhant a korábbi 13%-ról, főként a Nokiával vívott késhegyre menő árharc miatt. A Nokia január 27-én teszi közzé negyedéves eredményét, az iparág harmadik legnagyobbika, a Motorola beszámolója pedig ma esedékes.
A Sony Ericsson megítélése szerint a piaci kondíciók kedvezőtlenebbek lesznek az idén mint 2004-ben. A tavalyi 620 millió darabos forgalomhoz képest az idén kevesebb mint tíz százalékos világpiaci növekedésre számít a cég ügyvezető elnökhelyettese Jan Wareby. Októberben még 10-20 százalékos éves piaci bővülés jelzett előre a konszern. A Samsung az elmúlt héten 100 millió darabos értékesítési előrejelzést tett az idei évre, azaz 16 százalékkal több készüléket kíván eladni a tavalyinál. A Sony Ericsson piaci részesedése Wareby szerint valamivel hét százalék feletti volt a negyedik negyedévben, azaz közel megegyező a harmadik negyedévivel. A Gartner piackutató cég a Sony Ericsson harmadik negyedévi piaci részesedését 6,4 százalékra, a második negyedévit pedig 6,6 százalékra teszi. Az idei első negyedévben a Sony Ericsson készülékek átlagos ára alacsonyabb lesz a negyedik negyedévi 160 eurónál. A telefonkészülékek iránti kereslet felfutása az év második felére várható.