Elindult a baratsagosinternet.hu
forrás Prim Online, 2005. január 20. 16:00
Az internethasználat terjedésének egyik fő akadályaként azonosított negatív hozzáállás, érdektelenség és az indokolatlan félelmek mérséklése a fő célja a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) által elindított
www.baratsagosinternet.hu honlapnak, illetve az ahhoz kapcsolódó felvilágosító kampánynak.
A kampány keretében kiküldött ingyenes tájékoztató anyagokra (összesen több mint 100 ezer példányra) az első két hétben az általános iskolák több mint 10 százaléka adott le utánrendelést - hangzott el a legnagyobb tartalomszolgáltatókat tömörítő civil szervezet tegnapi kerekasztal-beszélgetésén.
Magyarország uniós csatlakozásával megnyílt a lehetőség, hogy a hazai civil szervezetek a korábbinál aktívabban kapcsolódjanak be az európai unió biztonságosabb internethasználatot, illetve az internettel kapcsolatos objektív tájékoztatást célzó Safer Internet programjába. A magyar informatikai tárca ezt a törekvést kiemelten fontosnak tartja és a rendelkezésére álló források mértékében támogatja a tartalompiac 3 vezető civil szervezete (MATISZ, Inforum, MTE) által életre hívott Barátságos Internet Fórum (BIF) tagjainak az EU-direktívával egybevágó törekvéseit - mondta el Bánkúti Erzsébet, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) infokommunikációs szabályozási helyettes államtitkára.
Az internet valódi veszélyeinek és a védekezés lehetőségeinek bemutatására is kiterjedő kampányt kezdeményező MTE szerint a lakossági internetpenetráció további növekedésének és az információs társadalom hazai terjedésének elengedhetetlen feltétele az információs társadalmi szolgáltatásokkal, illetve magával az internettel mint új médiummal kapcsolatos negatív attitűdök megváltozása. A közgondolkodás lassú átalakulásának egyik legfontosabb színtere az iskola, ahol három fontos, az attitűdváltáshoz nélkülözhetetlen célcsoport is elérhető: a gyerekek, a tanárok és a szülők - fogalmazott Both Vilmos, az MTE elnöke.
Az MTE által elindított honlap e három célcsoportot szeretné megszólítani testre szabott tartalmakkal, letölthető ajánlásokkal, hazai és nemzetközi példákon alapuló jó tanácsokkal, a diákok, szüleik és pedagógusaik számára kidolgozott információs, felvilágosító anyagokkal, oktatási segédletekkel és elektronikus tananyagokkal - mondta el a honlapot bemutató Nagy Beáta, a weboldalt és az elektronikus tananyagokat fejlesztő Coedu Kft. képviselője.
A kampányhoz kapcsolódó nyomtatott tájékoztatók mintapéldányai december legvégén 3400 általános iskolába jutottak el. Az ingyenes kiadvány további példányaira, illetve ingyenes tananyagokra vonatkozó megrendelőlapot két hét alatt több mint 350 intézményből küldték vissza; az iskolák eddig több mint 100.000 darabot rendeltek a kiadványból. A tanintézetek számára ingyenes anyagok legyártására és kiszállítására a tervek szerint 2005 első felében kerül sor, amennyiben a civil szervezet pénzügyi forrásai ezt lehetővé teszik. Mint a beszélgetésen elhangzott, elsősorban az EU vonatkozó programjából, illetve hazai intézményektől (IHM,, OM) remélnek támogatást.
Az akciót médiakampány is kíséri: a 2005. január 20-án induló, hat héten át tartó online népszerűsítő akcióhoz többek közt az Origó, az Index, a Tv2.hu, a Népszabadság Online, a Napi Online, a Ringier Online, az Agria.hu, a Kurt Lewin Alapítvány és az Eduweb ajánlotta fel ingyen média-felületeit, több mint 2,5 millió megjelenést ajánlva fel.
Both Vilmos elmondta, hogy az MTE 2005-ben az elkészült információs kiadványok terjesztése mellett szeretné a honlapot is tovább bővíteni, illetve az elkészült tananyagokat CD-változatban is az általános iskolák rendelkezésére bocsátani. A közvetlenül a diákoknak, tanároknak és szülőknek szánt oktatási csomagokon kívül tervezzük képzési módszertan kidolgozását és a know-how átadását is vidéki bemutatók, train-the-trainer programok, bemutató oktatások szervezéséhez is - tette hozzá az elnök.