Egyre több pénzügyi szolgáltatás érhető el interneten keresztül
forrás Prim Online, 2005. január 24. 13:38
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati
internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság
fejlődését. Jelen összefoglalónkban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
2004 harmadik negyedévében a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke 6,4 volt, ami további csökkenést jelent az előző negyedévhez viszonyítva. A bankok és a biztosítók között azonban jelentős véleménykülönbség áll fenn az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a bankok optimistábbak a biztosítók kevésbé.
2004 harmadik negyedévének végén 436 ezer lakossági és 65 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2003 harmadik negyedévéhez képest 43%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 24%-kal emelkedett.
Az elmúlt évben nem csak az internetbanki ügyfelek száma, hanem az online módon igénybe vehető pénzügyi szolgáltatások köre is bővült.
Folyamatosan nő, de még mindig alacsony a kizárólag internetes vásárlások lebonyolítására alkalmas úgynevezett „virtuális” bankkártyák száma.
2004 szeptember 30-án kb. 42 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 6%-kal több mint az év elején és 27%-kal több, mint egy évvel korábban.