Yankee: az IP-telefónia megoldások szállítói között a Cisco és az IBM a legnépszerűbb
Kovács Attila, 2005. január 27. 18:00
A Yankee Group legújabb tanulmánya szerint az IP-telefónia megoldások szállítóinak azokra az alapvető jellemzőkre célszerű koncentrálni, amelyek vállalati környezetben az IP alapú rendszerek működéséhez nélkülözhetetlenek.
A Yankee Group "IP Telephony YankeeBrandMonitor" című jelentése rámutat, hogy a rendszerek kiválasztásánál a stabil és megbízható működés, illetve a minőség a legfontosabb szempontok. A tanulmány azt vizsgálta, hogy a vállalatok milyen rendszerek telepítését részesítenék előnyben a következő két évben. Ennek alapján a Cisco Systems került az első helyre, a második helyen pedig az IBM végzett.
A potenciális beruházók hétpontos skálán értékelték a szállítókat, amelyen az "1" jelentése: semmiképpen sem vezetnék be, a "7" pedig a mindenképpen bevezetnék. Mindössze két szállító ért el ötnél magasabb pontszámot: a Cisco (5,4) és az IBM (5,1). Az Avaya, a Siemens és az SBC holtversenyben harmadik lett, 4,7 ponttal. A Verizon, az Accenture és a Nortel szintén holtversenyben hatodik lett, 4,5 ponttal, míg a tanulmányban szereplő két távolsági telefonszolgáltató, az AT&T és az MCI kilencedik illetve tizedik lett, 4,4 és 4,0 ponttal.
Az új "IP Telephony YankeeBrandMonitor" jelentés, amelyet a Yankee Group a Monitor Group LLP egyik tagjával, a Market2Customer (M2C) céggel közösen készített, azt vizsgálja, hogy mekkora vonzerővel bír az IP-telefónia a gazdasági döntéshozók körében. A felmérés kérdéseire 567-en válaszoltak számos ötszáz és tízezer fő közötti létszámú amerikai cégtől. A válaszadók mind olyan döntéshozók vagy a beruházási döntéseket befolyásoló szakemberek voltak, akik vállalatuknál az IP-telefonos megoldások beszerzésében illetékesek.