A Thriftway üzletlánc üzletében próbaképpen kezdték meg az új rendszer tesztelését, és meglepődve tapasztalták, hogy a vásárlók egyáltalán nem idegenkednek az új megoldástól. A biometrikus rendszert a beszédes nevű Pay By Touch cég biztosítja, ők fejlesztették ki az ujjlenyomat-érzékelős rendszert. A megoldás lényege, hogy egyetlen egyszer adatfelvétel céljából be kell jelentkezni a Pay By Touch rendszerbe, azután minden adatot kézjegyünk hordoz. A biometrikus azonosító tulajdonképpen a boltban már használt hitelkártyákat vezérli, azokat használja, olyan módon, hogy csak a hozzájuk tartozó számlákra van szükség, a fizikai valójában jelenlevő kártyára már nem. Mivel az USA-ban a vásárlók jellemzően igen kis összegű készpénzt hordanak magukkal, igen kellemetlen meglepetés lehet a hitelkártya otthonfelejtése, még egy hétköznapi bevásárlás esetén is. Ez a Pay By Touch-al nem fordulhat elő, ráadásul a kártya mágnes-csíkjának sérülése is kivédhető. Természetesen a technika megszállottjai azonnal ki akarták próbálni az új technológiát, egy férfi 600 kilométert vezetett csak ezért. A lényeg azonban az átlagos vásárlók körében aratott siker. Míg a bolt vezetői alig néhány kísérletezőre számítottak, minden különösebb reklám nélkül több ezer vásárló jelentkezett be, és használja máris a rendszert.