Konzolszintű grafika mobiltelefonokban
Kiss Ádám Zoltán, 2005. február 2. 09:40
A Falanx Microsystems olyan új chipeket fejleszt, melyek képesek
lennének a mai videojátékok grafikai színvonalát megközelítő
effektusokat kezelni egy közönséges mobiltelefonon.
A megoldás lényege a vállalat System-on-Chip (SoC) megoldásában található, ez egy olyan rendszer, mely képes mindenfunkciót, beleértve az irányítást is, egy félvezetőbe integrálni. A család tagjai, a Mali 110, a Mali 55 és a Mali GP nevű chipek 2D és 3D grafikát képesek meglepően kis méretük ellenére jó minőségben megjeleníteni. Az előrelépés szintjét jelzi, hogy a Mali chipsorozat célja már korántsem csupán a megjelenítés, már a speciális, erőforrás-fogyasztó effektusok megjelenítésére is törekszenek ezek a processzorok. A Falanx termékei lesznek az első mobiltelefonokba szánt chipek, melyek 4X-es és 16X-os élsimítási effektusokra is képesek lesznek. Ez hatalmas előrelépés, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a 16X-os élsimítás is teljes-képernyős, a chipek a videovisszajátszást hardveresen gyorsítják, a korábiaknál jóval élethűbb színek megjelenítésére lesznek képesek, és mindezt úgy, hogy az online videóknál, játékoknál feltételezhető kis sávszélesség figyelembevételével tervezték meg őket.