Az Adverticum Rt, amely Magyarország tíz leglátogatottabb online portálbirodalmából kilencnek szolgáltat adservert (emellett egy sor nagynevű portálnak content managemenet rendszert és forgalomnövelő modulokat), nem csak alkalmazásszolgáltatást végez, hanem az általa kiszolgált site-ok egy részét összefogva kialakított egy hirdetési networköt is. Ez a médiahálózat válik a döntés értelmében külön a fejlesztő-, szolgáltató tevékenységtől.
Az adnetwork - ellentétben a "content-networkökkel", ahol az információszolgáltatók horizontálisan sorakoznak egymás mellett, hogy a portálegyüttes minél sokrétűbben kiszolgálja az olvasókat - nem az olvasók, hanem a hirdetők igényei szerint épül, egy-egy témakörre tehát akár nyolc-tíz site-ot is befogad, hiszen egy autókereskedő nem az egyik vagy a másik konkrét autósmédiumot preferálja, hanem azt a közönséget, amelyik általában autós site-okat nézeget. (A példa természetesen kiterjeszthető női oldalakra, informatikai portálokra, hír-site-okra vagy bármilyen tematikus csatornára.)
"Az Adverticum Adnetwork mintegy 150 portálját egy médiumnak véve elmondható, hogy ez a médium ma az Origo mögött a második-harmadik helyet foglalja el az online médiavilágban, nagyjából holtversenyben a Sanoma birodalomhoz tartozó site-ok (Startlap Család + Citromail + a Sanoma-lapok weboldalai) együttes forgalmával. A Network oldalait hetente több, mint 700 ezer egyedi internetező látogatja. Erre a médiumra hirdetést szervezni, a kampányokat menedzselni teljesen más típusú tevékenység, mint az Adverticum Adserver (vagy egyéb portálépítő elemek) fejlesztése és a velük történő alkalmazásszolgáltatás (ASP). Ezért döntött úgy a cég vezetése, hogy erre a tevékenységre - a jelenlegitől eltérő tulajdonosokat is bevonva - új társaságot alapít, amely előreláthatólag márciusban kezdi meg tevékenységét" - jelentette ki Kincses Anikó, az Adverticum Rt. üzletág-igazgatója.