15%-os növekedést és rekord-árbevételt ért el a SAS
forrás Prim Online, 2005. február 8. 18:17
A SAS bejelentette, hogy mind pénzügyi eredményei, mind ügyfelei
szempontjából újabb sikeres évet zárt: 2004-ben árbevétele 15%-kal nőtt
az előző évihez képest. A teljes éves árbevétel 1,53 milliárd dollár
volt, ami egyértelműen megerősíti a SAS vezető pozícióját az üzleti
intelligencia szoftverek piacán. Ezzel a teljesítménnyel a vállalat 28
éve folyamatosan növeli bevételeit és fokozza nyereségességét. A kiváló
eredményt a cég közelmúltban beindított vállalati megoldásai – az
áttörést jelentő SAS®9 Enterprise Intelligence Platform és a SAS
vállalati megoldásainak új generációja – tették lehetővé.
Az árbevétel lebontott adatai
Kampánymenedzsment és marketing automatizálási szoftverekkel együtt az ügyfél intelligencia megoldások értékesítésének árbevétele több mint duplájára nőtt a pénzügyi, a kiskereskedelmi és a telekommunikációs területen működő vállalatok ügyfelekért folytatott éles versenyének következtében. Az egészséges szervezeti működést figyelő és kezelő alkalmazások – a tevékenység alapú üzletvitel, a tevékenység alapú költségmegosztás és a teljesítménykezelés –értékesítése több mint harmadával nőtt 2003-hoz képest. A vállalatok jobban kézben szeretnék tartani költségeiket, és ez az igény informatikai vállalatirányítási alkalmazások árbevételét csaknem 30%-kal, a kockázatkezelési alkalmazásokét pedig 20%-kal növelte meg. A SAS kulcsterületei – a korszerű analitika és az adatkezelés – több mint 20%-os árbevétel-növekedést értek el.
Iparág szerinti bontásban továbbra is a pénzintézetek jelentik a legfontosabb bevételi forrást, amely az összes iparág árbevételének 35%-át jelenti. Különösen erőteljes növekedést ért el a vállalat a pénzintézetek (22%), a gyógyszeripar (20%), a közszféra (30%), a telekommunikáció (18%), az energiaipar/közművek (18%) és a kiskereskedelem (9%) terén.
Hosszú múltra visszatekintő nemzetközi jelenlétének köszönhetően a SAS földrajzilag mindenhol erőteljesen növelte árbevételét. A SAS teljes árbevételének 46%-a az amerikai kontinensről, 44%-a az EMEA-régióból (Európa, Közel-Kelet és Afrika), 10%-a Ázsia csendes-óceáni térségéből származik. Az Ázsia csendes-óceáni térségében gyors ütemben növekvő értékesítés 20%-kal növelte e régió árbevételét. Latin-Amerikában is jelentősen, 50%-kal nőtt a teljes árbevétel 2003-hoz képest.
Új üzleteket hozott a vállalatnak a SAS®9 Enterprise Intelligence Platformmal elindított új termékbejelentések sorozata. Ez az új üzleti adatelemző platform lehetővé teszi, hogy a vállalatok az eddiginél jobban kihasználják erőforrásaikat, adataikat és rendszereiket, és több munkatársuknak biztosítsanak hozzáférést a SAS adatkezelési és prediktív analitikai képességeihez. Az adatkinyerés, -átalakítás és -betöltés (ETL), az adatminőség, az adattárházak, az üzleti intelligencia és az analitika terén nyújtott képességei révén ez a platform alapvetően járul hozzá az informatikai beruházások költségének csökkentéséhez. A SAS 2004-ben közel 20 000 helyszínre szállított SAS®9 rendszert.
Ezen a platformon alapult a SAS hét új, továbbfejlesztett alkalmazása: a SAS Financial Intelligence, a SAS Marketing Automation, a SAS Risk Dimensions, a SAS Web Analytics, a SAS Activity-Based Management, a SAS IT Management Solutions és a SAS Supplier Relationship Management. Mint a Forrester Research jelentése megjegyezte, a SAS új marketingautomatizálási megoldása megbonthatja a marketingautomatizálási szoftverek piacának jelenlegi erőviszonyait2. A megoldással elért árbevétel-növekedés igazolja a Forrester véleményét.
A SAS 2004-ben belépett a teljesítménykezelés területére is: termékeivel a döntéshozók pontos és használható képet alkothatnak arról, hogy szervezetük mely részei működnek jól, melyekre kell jobban odafigyelni, és mik a gyengébb teljesítmény okai. A Butler Group szerint ezen a piacon a SAS a legjobb.
Analitikai képességeit iparági tapasztalatával ötvözve a SAS tovább bővítette iparág-specifikus megoldásainak körét többek között a banki szféra, a biztosítás, a kiskereskedelem, a biotechnológia, a telekommunikáció és a gyártás terén. A SAS pénzintézeti részlege olyan konkrét megoldásokat fejlesztett ki, amelyekkel a vállalatok alkalmazkodhatnak az új szabályozási környezethez. A SAS és a Marketmax tovább fokozza fejlesztési tevékenységét a kiskereskedelmi piacon: megoldásaival hatékonyabbá teszi az értékesítést, és gyorsítja a döntéshozatalt.
SAS sajtóközlemény