Az első magyar vállalati IT blog a KFKI Csoport honlapján

forrás Prim Online, 2005. február 15. 16:08
Szédítő sebességgel hódították meg az elmúlt évben a szélesebb nyilvánosságot is a blogok. A személyes naplókon és szűk körű információcserén túlnövő webnaplók (web log = blog) elérték a politikát, majd átformálták az üzleti kommunikációt. A fejlett internetes kultúrával rendelkező országokban nemcsak az informatikai és gazdasági portálokon váltak mindennapossá a személyesebb hangvételű naplóbejegyzések, számos vállalati szakértő választotta ezt az utat, hogy közzétegye gondolatait. Ehhez képest a KFKI Csoport kezdeményezése abban tér el a korábbi kísérletektől, hogy már az eredeti tervek is a kétirányú kommunikációt tűzték célul, míg a „hagyományos” blogok jobbára az egyoldalú közlésekre szorítkoznak.
Az IT lábjegyzet (http://blog.kfki.com) tehát nemcsak egy újabb menüpont a KFKI Csoport honlapján (www.kfki.com), hanem az alkotók szándékai szerint egy kötetlen, oldott hangvételű, de magas szintű szakmai fórum, ahova észrevételekkel, és ötletekkel épp úgy lehet fordulni, mint kérdésekkel, vagy éppen tanácsadásért. A színvonalat a KFKI Csoport csapatának szakmai támogatásával Dr. Bőgel György, a KFKI Csoport stratégiai tanácsadója, a Debreceni Egyetem docense, a CEU Graduate School of Business professzora, számos szakkönyv és számtalan cikk szerzője garantálja.

A blog nem helyettesíti a cikkeket, vagy a mélyebb elemzéseket, de kiválóan alkalmas arra, hogy felhívja a figyelmet egy-egy problémára – mondja Bőgel György. Az IT lábjegyzet tehát nem „klasszikus” vállalati blog, hiszen nem egy cég tevékenységére, termékeire, szolgáltatásaira kívánja felhívni a figyelmet, hanem az üzleti informatika gyakran áttekinthetetlennek tűnő világában segít eligazodni. A blog azonban nem „szakértői kinyilatkoztatás”, a létrehozó KFKI Csoport feltétlenül számít a bejegyzésekhez fűzött észrevételekre, kiegészítésekre, esetleges ellenvéleményekre.