Megjelent a LANDesk Management Suite 8.5 hálózatmenedzsmenti megoldás
forrás Prim Online, 2005. február 23. 14:37
A LANDesk Software Inc. bejelentette népszerű hálózatmenedzsmenti
megoldásának a LANDesk Management Suite-nak legújabb 8.5-ös verzióját,
mely mostantól Magyarországon is elérhető, a termék képviseletét ellátó
SysPac Hungária Kft-nél.
A korábbi változathoz képest a legfontosabb fejlesztési irányvonalat, a megoldáscsomagnak a hálózati biztonságot jelentősen fokozó szolgáltatásokkal / funkciókkal történő kiegészítése jelentette.
Ez legszembetűnőbben a teljesen új Security Suite modulban jelentkezik, amely rendszerszintű, aktív biztonság-menedzsmentet tesz lehetővé a teljes vállalati hálózaton. A Security Suite legfontosabb elemei közül a Threat Analyzer segítségével meghatározhatók a biztonsági rések és azok a szükséges konfigurációs változtatások, melyek által biztonságosabb számítógépes környezet alakítható ki.
A Vulnerability Scanner a szükséges patch-ek meghatározásában, ezek automatikus letöltésében és telepítésében nyújt hatásos segítséget.
A Spyware detection and removal funkció segítségével megtisztíthatjuk a hálózatunkat a spyware, adware, trójai, key-logger és az összes többi malware típusú fertőzésektől.
Az Application Blocker előre definiálható szabályok alapján megakadályozza olyan alkalmazások futtatását, amelyek bármilyen veszélyt is jelenthetnek a hálózati biztonságra.
A Connection Control Manager segítségével meghatározhatjuk, hogy egyes eszközök / felhasználók milyen címeken, címekre kommunikálhatnak, valamint lehetővé teszi az USB portok, modemek, egyéb meghajtók és a vezeték nélküli kapcsolatok tiltását/engedélyezését.
A 8.5-ös verzió fejlesztésénél a biztonsági szempontok mellett, természetesen figyelembe vették a korábbi verzióval kapcsolatosan érkezett felhasználói visszajelzéseket is.
Jelentős változáson esett át a szoftvertelepítési funkció. A felhasználóknak az egyszerűsített csomagkészítés, célmeghatározás és telepítés időzítés mellett már lehetőségük van az egyes alkalmazások láncba fűzésére. Ez azt jelenti, hogy bizonyos szoftverek működéséhez más alkalmazások jelenléte is szükséges. Amennyiben egy ilyen láncba fűzött szoftvert kívánunk telepíteni, a LANDesk tájékoztat a szükséges további alkalmazásokról és automatikusan telepíti azokat. További új szolgáltatás az ún. „reboot support”, amely azon szoftverek telepítése során rendkívül hasznos, melyek az installáció során többszöri újraindítást igényelnek. A telepítési funkció fejlesztéseit a riportolás változtatásai teszik teljessé. Most már lehetőségünk van az éppen futó installációk állapotát is folyamatosan nyomon követni és egyszerűen meghatározni, hogy mely telepítések zárultak le sikeresen, illetve hol merültek fel problémák.
A felmerült problémákat akár a továbbfejlesztett „remote control” funkción keresztül is kezelhetjük. A beépített „screen draw” funkció által már akár rajzolhatunk is a felhasználó képernyőjén, ami a távoli oktatásban, illetve a felhasználó számára történő magyarázatokban nyújt igen hathatós segítséget. A túlbuzgó felhasználókat egy kattintással „view only” üzemmódba tudjuk kapcsolni, így semmilyen eszközzel nem tudnak beavatkozni munkánkba, amíg azt le nem zárjuk. Ha pedig bizalmas adatokkal is dolgozunk, szintén egy kattintással lesötétíthetjük a felhasználó képernyőjét munkánk idejére.
Kibővült a riport funkció szolgáltatás palettája is. Riportjainkat most már időzíthetjük és html, pdf, doc, rtf vagy xls formátumban azonnal meg is oszthatjuk azok között a kollégák között, akik számára szükséges a legaktuálisabb adatok ismerete.
Azért, hogy eszközeinket még hatékonyabban tarthassuk nyilván, megújult a LANDesk nyilvántartási rendszere is. Az „inventory scanner” az SMBIOS 2.1 és e fölötti verziók támogatása révén jóval részletesebb adatokat szolgáltat a szokásos szoftver és hardver adatok mellett, a rendelkezésre álló memória és bővítő slot-okról, a hálózati kártya adatairól és beállításairól, de akár a plug-and-play monitorok adatairól is. Ezen adatok aktualizálását az egyéni beállításoknak megfelelően automatikusan elvégzi a rendszer, így mindig a legfrissebb állapotnak megfelelően néhány kattintással elkészíthető a vállalat teljes szoftver és hardver leltára, ami jelentősen megkönnyíti a döntéshozók napi munkáját.
A meglévő szoftver licenceinket mostantól akár csoport, osztály vagy szervezeti egység szinten is nyilvántarthatjuk és kezelhetjük. Az új „software portal” segítségével a felhasználók önkiszolgáló rendszerben hozzáférhetnek a vállalati szabályok által engedélyezett alkalmazásokhoz és kérhetik ezek telepítését, melyet a LANDesk a jogosultságok előzetes ellenőrzése után automatikusan elvégez.
A mobil eszközök (ld. pda) kezelését már alapban tartalmazza a Management Suite, nem szükséges kiegészítő modul megvásárlása. A támogatott eszközök köre pedig az általánosan elterjedt eszközök mellett, már a 3.6 illetve ennél újabb verziószámú, Java alapú Blackberry készülékekre is kiterjed.
Megújult a Mac rendszerű gépek támogatása is. A LANDesk Management Suite most már ezeken a gépeken is szervizként fut a háttérben, így a Mac felhasználók nem tudnak egyszerűen kilépni a szolgáltatásból. A szoftver letöltési funkció és AppleScript-ek segítségével lehetővé vált a távoli szoftvertelepítés is, valamint meggyorsult és stabilabb lett ezen hardverek remote control támogatása is.
A kiegészítő modulok közül a Server Manager esett át a legjelentősebb változáson. A felhasználói visszajelzések maximális szem előtt tartása mellett újult meg a kezelőfelület, mely sokkal egyszerűbb, átláthatóbb lett, elősegítve ezáltal a szerverek állapotának hatékonyabb nyomon követését és a változások, riasztások azonnali kezelését. A Server Manager agent-jei csak feladat esetén (on demand) aktivizálódnak és ekkor is a szerver erőforrásainak minimális igénybevételével (little-to-no impact) végzik el a kiadott feladatot, ezáltal növelve a szerverek teljesítményét és stabilitását. Szervereink biztonságáról a sérülékenység vizsgáló funkció segítségével gondoskodhatunk, mely rendszer és alkalmazás szintű információt szolgáltat a biztonsági résekről, a szükséges patch-ekről és frissítésekről. Igény szerint automatikusan elvégzi ezen hiányosságok pótlását és végrehajtja a szükséges telepítéseket is. Az IPMI 2.0 támogatás révén lehetőségünk van a leállt szerverek távoli hibajavítására, legyen szó nem teljes leállásról, csak akár „felfüggesztett” vagy „kék halál” állapotról is. Mindemellett a legfontosabb állapot adatokhoz, pl. hőmérséklet, fordulatszám, szerverház állapota, hardver változások, akkor is hozzáférhetünk, ha a szerver operációs rendszer éppen nem fut.
Összességében elmondható, hogy a LANDesk Management Suite 8.5 napjaink hálózatmenedzsmenti feladatainak elvégzésére – melyek közül a legfontosabbak a biztonság minél magasabb szinten tartása, valamint a hálózat minél könnyebb kezelése és stabil működésének fenntartása – új funkcióinak köszönhetően, egyedülálló eszközt ad az IT menedzserek kezébe, méltán megőrizve ezzel vezető pozícióját a hálózatmenedzsmenti megoldások piacán.