A Microsoft Business Solutions március 6-9. között, San Diegóban tartotta meg éves rendezvényét, a Convergence 2005 konferenciát. Az esemény keretében a vállalat ismertette üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos stratégiáját és részletezte a technológiai fejlődés várható irányvonalait.
A konferencia nyitó előadását Doug Burgum, a Microsoft Business Solutions elnökhelyettese tartotta, a záró előadást pedig Bill Gates, a Microsoft elnöke és vezető szoftverfejlesztője mondta el. Gates beszédében az üzleti alkalmazások fontosságáról és az üzleti életben betöltött nélkülözhetetlen szerepéről beszélt, kihangsúlyozva, hogy ezen szerep a jövőben várhatóan még tovább fog erősödni.
Doug Burgum nyitóbeszédében hangsúlyozta, hogy a Microsoft igyekszik olyan megoldásokat fejleszteni, amelyek teljes körűen kielégítik az ügyfelek speciális üzleti igényeit. Az üzletág célja, hogy a folyamatok optimalizálásával felhasználóbarát és elérhető árú Microsoft termékeket hozzon létre, amelyek segítik a vállalatokat hosszú távú terveik megvalósításában.
"Napjainkban a kis- és középvállalatok, sőt a nagyobb méretű szervezetek és a nemzetközi vállalatok egyes divíziói egyre gyakrabban választják a Microsoft Business Solutions megoldásait és szolgáltatásait. Ez igazolja azt, hogy termékeink valóban az egyéni igényekhez igazíthatók, megfelelő ár-érték aránnyal és magas funkcionalitással rendelkeznek" - nyilatkozta Tami Reller, a Microsoft Business Solutions alelnöke. "A Microsoft, amely vezető az üzleti platformfejlesztés terén, és megfelelő tapasztalatokkal rendelkezik az üzleti alkalmazások piacán is, e kettős szerepe révén abban az egyedülálló helyzetben van, hogy az innováció hajtómotorja lehet ezen a területen is. Vállalatunk igyekszik az ügyfelek sajátos igényeinek megfelelő megoldásokat kínálni, segítséget nyújtani működésük racionalizálásában, a vállalatirányításban, valamint versenyképességük megőrzésében."
A háromnapos konferencia során számos olyan vállalat számolt be tapasztalatairól, eredményeiről, amelyek nemrégiben tértek át a Microsoft Business Solutions technológiáira és szolgáltatásaira.
Bővebb információ Dinamikus növekedés Magyarországon isA Microsoft hazánkban, a változó üzleti igényekre reagálva, 2002-ben indította útjára a Microsoft Business Solutions üzletágát, mely integrált, teljes körű üzleti alkalmazásokat és szolgáltatásokat nyújt a kis-, közepes és nagyvállalatok részére. A Microsoft Business Solutions a Microsoft Axapta és a Microsoft Navision termékekkel, valamint a tavaly bevezetett Microsoft CRM-mel van jelen a hazai piacon. A Microsoft Axapta és Microsoft Navision vállalatirányítási szoftverek a kapcsolódó megoldásokkal együtt hatékonyan támogatják a szervezeteket az ügyvitel automatizálásában, a nyereségesebb működésben és növekedésük felgyorsításában.
"Az IDC felmérése szerint Microsoft Business Solutions az elmúlt két és fél év alatt a hazai kis- és középvállalatok legnagyobb ERP szállítójává vált" - mondta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója. "Az üzletág árbevétele 2004-ben több mint 50%-kal nőtt, ügyfeleink száma, pedig 54-gyel bővült, és így elérte a 160-at. Az általunk nyújtott megoldások széles körben való alkalmazhatóságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy új ügyfeleink között olyan - tevékenységi körüket tekintve, egymástól távol álló - vállalatok is vannak, mint például a Calzedonia, a Wizz Air, a Garzon Bútor vagy a MMG Gáztechnika."
Néhány hazai vállalat tapasztalatai:Példaértékű informatikai beruházást hajtott végre az építőipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Masterplast Kft: az Axapta integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésével pár hónap leforgása alatt fejlesztette világszínvonalúra elavult informatikai infrastruktúráját. "Az Axapta mindazt nyújtja, amit várunk tőle: nagyobb hatékonyságot, pontos, naprakész adatokat, valamint letisztult felelősségi és feladatköröket" - foglalta össze a rendszer bevezetésével kapcsolatos tapasztalatait Gulyás Annamária az építőipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Masterplast Kft. informatikai vezetője.
Termékinformációk a Microsoft Axaptáról A mindennapos üzletmenetet komolyan akadályozó DOS-alapú programról a rugalmasan bővíthető, költséghatékony, integrált Microsoft Navision vállalatirányítási rendszerre való áttéréssel az autóüveg kereskedéssel foglalkozó Pilkington AGR Hungary Kft. egy lépésben igazította üzletvitelét a nemzetközi követelményekhez, és modernizálta egyben kereskedelmi szolgáltatásait. "A cég méreteinek és lehetőségeinek legjobban a Microsoft Navision felelt meg, amely világszerte több tízezer referenciával rendelkezik. A korábbi kereskedelmi rendszer által okozott problémák egy csapásra megszűntek a Microsoft Navision bevezetésével, és az ügyfelek kiszolgálásának színvonala szignifikánsan emelkedett." - mondta Veres András, a Pilkington AGR Hungary Kft. területi vezetője.
Termékinformációk a Microsoft Navisionról A Microsoft Business Solutions portfolió harmadik terméke a Microsoft CRM, melynek honosított változata 2004 októberétől vált elérhetővé a magyar vállalatok számára. A Microsoft CRM olyan hatékony eszközt ad a vállalatok kezébe, amellyel integrálhatják és automatizálhatják folyamataikat az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálása érdekében. A technológia az ügyfelet, a vele folytatott kommunikációt és interakciót, valamint az értékesítési és vevőszolgálati folyamatok menedzselését állítja szinte az összes tranzakció középpontjába, ezáltal biztosítva az egységes és naprakész információ megosztását azon alkalmazottak között, akik erre támaszkodva a lehető legjobb szolgáltatást nyújthatják az ügyfeleknek.
"Két fontos érv szólt a Microsoft CRM mellett: egyrészről a bevezetéshez és a betanuláshoz szükséges rövid időtartam, másrészről a Microsoft CRM testreszabásának és a cég üzleti folyamatait támogató egyéb alkalmazások integrálhatóságának nagyfokú rugalmassága" - mondta Matuz Géza, a Buderus Hungária Fűtéstechnika Kft. ügyvezető igazgatója. "A Microsoft CRM segítségével javult a kereskedelmi folyamatok áttekinthetősége és az ügyfélszolgálati bejelentések lezárásának ideje is jelentősen csökkent."
Termékinformációk a Microsoft CRM-rőlHazánk európai uniós csatlakozásával a magyar kis- és középvállalatoknak fel kell venniük a verseny a külföldi cégekkel, aminek elengedhetetlen feltétele a gondosan megtervezett és felépített informatikai háttér, a megfelelő üzleti szoftverek alkalmazása. Ezek segítésével elérhető a hatékonyság növelése, az üzleti folyamatok felgyorsítása, a partnerekkel való jobb együttműködés valamint az ügyfelek minőségibb kiszolgálása, amelyek mind kulcsfontosságú tényezők a versenyképesség megőrzése szempontjából. Mivel a hazai kkv szektor vállalatainak nagyobb része még ezen fejlesztések előtt áll, így a Microsoft Business Solutions a 2005-ös évben is a piac további bővülését várja.