A Sun bevezeti a világ legnagyobb SAP-alapú ügyfélszámla-kezelési rendszerét
forrás Prim Online, 2005. március 16. 13:55
A Sun Microsystems a Deutsche Telekomnál bevezeti a világ legnagyobb
SAP-alapú ügyfélszámla-kezelési rendszerét. A megoldás egy 15 db
Siemens RM 600 kiszolgálóra épülő rendszert vált fel. Az SAP-alapú
ügyfélkezelési rendszer a Deutsche Telekom egyik központi alkalmazása
lesz, amely 20 ezer felhasználót szolgál ki, és a 40 millió vezetékes
ügyfélhez kapcsolódó alapvető fontosságú üzleti folyamatokat –
beleértve a számlakiegyenlítéssel, a reklamációkkal és a fizetési
felszólításokkal kapcsolatos tevékenységeket – hangolja össze. A
rendszer jelenleg 250 millió adatrekordot, azaz mintegy 9 terabájtnyi
adatot kezel.
Az SAP-rendszer frissítésének és a Sun-hardverekre való egységes átállásnak köszönhetően a Deutsche Telekom legalább 50 százalékkal csökkentheti fejlesztési és üzemeltetési költségeit, jelentős mértékben csökkentheti a technikai hibák számát, valamint ügyfélkapcsolat-kezelési ágazata egészében optimalizálhatja a folyamatokat és a munkaerő-kihasználást. A cél elérése érdekében a Deutsche Telekom összes telepített ügyfélszámla-kezelő rendszerét egy vadonatúj Sun rendszerre vonta össze, átállt az SAP R/3 4.7.1-es verziójára, és átszervezte számlázási rendszerét.