Teljes forgalmának 40%-át köszönheti az internetes értékesítésnek a hazai kiutaztató cégek között - forgalmát tekintve - tavaly óta az első tíz között szereplő utazási iroda.
A 2004. évi 600 milliós online forgalom a másfél milliárdosra becsült teljes internetes csomagtúra piacon mintegy 40%-os részesedést jelent. A forgalmat mintegy 850 000 látogató "hozta", így a 2004-es évben látogatónként 700 Ft körüli bevétellel számolhatott. Az idei előzetes adatok alapján az utazási iroda internetes forgalma várhatóan meghaladja a 800 millió forintot, látogatóinak száma pedig a másfél milliót.
A Budavár Tours évek óta úttörő szerepet játszik az internetes csomagtúra értékesítésben, és tudatos marketingstragtégiájának egyik fontos célja a piacépítés, így nagyban segíti az iparág internetpenetráció feletti növekedési ütemét. Először 1999-ben, az elsők között rendelkezett internetes megjelenéssel, s az egyéves tesztidőszak és a pozitív visszajelzések hatására hamar felismerte az online értékesítés jelentőségét. Skáfár Balázs, az iroda ügyvezetője elmondta, hogy a kezdeti időkben a legfontosabb az emberek gondolkodásának megváltoztatása volt. Minden egyes látogatónak be kellett bizonyítani, hogy nem csak könnyebb és gyorsabb, de sokkalta hatékonyabb is az internetes foglalás.
Az utazási iroda internetes marketingstratégiájának egyik fontos alappillére a folyamatos személyes kommunikáció, melyet az interneten egy - az országban elsőként bevezetett - úgynevezett Online Utastájékoztató szolgáltatás működtetésével is segít. A szolgáltatásban az érdeklődők külön költség nélkül online kérdezhetnek az irodától egy Java alapú chat formájában. Az utastájékoztató sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy azt az elmúlt években több tízezren vették igénybe. A
www.budavartours.hu a rajta elhelyezett információ mennyiségét tekintve a portál kategóriába tartozik, de logikus és szellős felépítésének köszönhetően az utazási portáloknál könnyebben kezelhető. Lizán Balázs, a cég kommunikációjával megbízott Morgan Hill Communications tulajdonosa elmondta, hogy az oldal elkészítését megelőzően átnézték az összes konkurens iroda megoldását, majd belátták, hogy többségük rossz úton jár, így új kommunikációs irányvonalak mentén alakították annak mind arculati, mind tartalmi részét.
A Budavár Tours idén is részt vesz az Utazás Kiállításon, de már leginkább csak presztízsből. Internetes oldalának havi látogatottsága a kiállítás idei évre várt teljes 75 000-es látogatószámának többszöröse, és rendszeres hírlevelét több mint 60 000 egyedi címre küldi ki. A biztató internetes értékesítési adatok ellenére az összes utazni vágyónak csak kis hányada - mintegy 3-5%-a - foglalja interneten keresztül utazását. Szerintük már nem sokáig.