Chat a magány ellen

forrás Prim Online, 2005. március 19. 13:02
Az NRC NetMonitor kutatásának adatai szerint a gyakran (hetente legalább egy alkalommal) internetező felnőttek 19 százaléka szokott rendszeresen csevegni az interneten keresztül, és mintegy kétszer ennyien alkalmanként használják a chatet. Az online csevegés egyébként inkább a fiatalabbakra jellemző: a 18-29 évesek 22 százaléka rendszeresen chatel, míg a 40 felettiek esetében csak 15 százalék a rendszeres chat-használók aránya.

Noha a chat lehetőséget teremt a társkeresésre, az online csevegők kevesebb mint 4 százaléka látogatja elsősorban e célból a különböző chatszobákat - legtöbben a barátokkal, családtagokkal való kapcsolattartást jelölik meg a chat-használat elsődleges indokaként: 46 százalék számára ez az elsődleges motívum, sőt a rendszeres chat-használók esetében ennél is magasabb, 63 százalék a főként kapcsolattartás céljából csevegők aránya.

A középkorúak és a falusiak keresnek társat

A chat által történő társkeresés a középkorúakra jellemző leginkább: a 40 és 50 közöttiek körében 9 százalék azok aránya, akik leginkább e célból chatelnek. A motivációt illetően éles különbség figyelhető meg továbbá a különböző településtípusokon élők között is: míg a fővárosban az online csevegők 53 százaléka elsősorban kapcsolattartásra használja a chatet, addig a falvakban élőknek csak kevesebb mint 30 százalékáról mondható el ugyanez. Utóbbiak körében ugyanakkor az átlagosnál lényegesen magasabb (8 százalék) a társkeresés céljából chatelők aránya, illetve azoké, akik elsősorban egyfajta szórakozási formának tekintik a chatet.

A fórum még mindig vezet

A chatnél népszerűbb az online fórumok látogatása, a gyakori internetezők 29 százaléka rendszeresen, további 56 százaléka pedig alkalmanként olvas internetes fórumokat, aktívan azonban ennél kevesebben vesznek részt a fórumok életében: 14 százalék szól hozzá rendszeresen, 44 százalék pedig alkalmanként az általa látogatott fórumok témájához.

Az NRC NetMonitor kutatását 892 fő online megkérdezésével végezte. A mintát a TNS Interbus (offline) kutatásának internetezőkre vonatkozó adataival súlyozták - így a felmérés reprezentatív a hazai 18-69 éves gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetezőkre nézve.

A piackutatás forrása: NRC Piackutató