A Synergon vezető megoldásszállító az IP-telefon rendszerek piacán is

forrás Prim Online, 2005. március 21. 11:25
A Synergon Informatika Rt. kiemelkedő megoldásai közé tartozik az IP-telefónia-rendszerek tervezése, kivitelezése és támogatása, mely piacon egyben piacvezető is. A Cisco-technológia alkalmazásával a Synergon telepítette az integrált hang- és adatkommunikációt megvalósító technológia megjelenése óta a legtöbb, legnagyobb és legkiterjedtebb IP-telefóniarendszert Magyarországon. A Synergon technológia melletti elkötelezettségét mutatja, hogy az üzemeltetési és outsourcing tevékenységet végző tagvállalatánál, a SAO-Synergon Kft.-nél az ügyfélforgalmat bonyolító call centert is migrálta IP-alapú rendszerre.
A magyar IPT piac

Az IP-Telefónia technológia ma Magyarországon még korai bevezetési szakaszban van, egyelőre leginkább az üzleti kommunikációban jelent meg. Az 50 millió USD-ra tartott teljes magyar telefónia piacnak – melybe beletartoznak a vonalas és mobil megoldások is – még csak közel 5%-át teszik ki az IP-telefon megoldások. A magyar piacon a Cisco IPT-technológia a piacvezető, mely 2004-ben a piac 60-80%-át uralta és ebből volt a Synergon részesedése 30% körüli. A hang- adatintegráció révén létrejövő IP-telefóniában rejlő lehetőségeket hamar felismerték az adatkommunikációval foglalkozó gyártó cégek, mint a Cisco, így ma már a hagyományos telefóniával egyenértékű minőségű és szolgáltatásaiban mindinkább azt megelőző kommunikációs megoldást jelent az üzleti és civil szférában.

Montvai Tamás divízióigazgató a tavalyi év értékelése kapcsán elmondta – A Synergon megalakulásától kezdve elkötelezett az innovatív informatikai megoldások iránt, gondoljunk csak a 90-es évek elején játszott szerepére az optikai kábeltechnológia magyarországi elterjesztésében. A cég tevékenységének stabil hátterét a mai napig a hálózati kommunikációs megoldások nyújtják, azonban e területen is próbáljuk a technológiai újdonságokat bevezetni a piacra. Ma már tevékenységünk döntő részét e területen a magas hozzáadott értékű szolgáltatások, illetve a jelentős tanácsadási tevékenységet magában hordozó új technológiák adják. E megoldások segítségével elért növekedés biztosítja a Synergon fejlődését és nyitottságát az új technológiák honosításában, az információs társadalom elterjesztésében.
Sikeres projektek

A Synergon tervezte és kivitelezte 2003-ban a mai napig legnagyobb IPT-rendszert a Démász számára, melyre folyamatos rendszertámogatás biztosít, illetve fejleszti azt. A Démász jelenleg 2000 IP-telefont használ, melyhez bevezették a Synergon által fejlesztett VoiceCover hangposta-rendszert is. 2004-ben – a beinduló fiókhálózati terjeszkedés révén – a Raiffeisen és CIB Bank is a IP-telefon használata mellett döntött a hang-adatintegrációja révén megvalósuló hatékonyabb és gazdaságosabb hálózatkiépítés és kommunikáció érdekében. Az oktatás területén is megindult az érdeklődés, a BME hallgatói önkormányzata, az ELTE és a Debreceni Egyetem is e megoldás mellett döntött, a Cisco Callmanager bevezetésével. A non-profit szervezetek számára mutat elöljáró példát, hogy a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztés keretein belül a hálózatra kapcsolódó intézmények is igénybe vehetik az IP-kommunikáció nyújtotta gazdasági előnyöket a telefonálás minőségének romlása nélkül. A kereskedelemmel foglakozó Merloni is a Synergon ügyfelei közé tartozik, illetve a nyomdai tevékenységet végző Europrint technikai megoldás szempontjából érdekes vezetéknélküli (extensive wireless) IP-telefonrendszer mellett döntött. Ezeken túl a Synergon által szállított IP-telefónia rendszert használnak még: MÁV, ISC Hungária, Generáli Providencia Biztosító, FVM, Rynart Transport és Pannon GSM.

A fejlesztések az ügyféligények mentén

A Synergon vezető techológiákat használ megoldásaiban – legnagyobb hálózati kommunikációs és egyben IPT partnere a Cisco – azonban ügyfelei minél magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében saját fejlesztéseket is alkalmaz. Az IPT esetében első és legjelentősebb volt a VoiceCover hangposta-rendszer kialakítása, melyet funkcionalitásában folyamatosan fejleszt. 2004-ben az alkalmazás új funkciói közé tartozik a beszédszintézis (TTS – Text to Speach), a beszédfelismerő (ASR – Automatic Speach Recognation), mely funkció alkalmazható hangtárcsázáshoz és automata kezelőkben egyaránt, melyekhez a motort az AITIA adja. Számos XML fejlesztés is megvalósult, melyek a felhasználói igényekhez idomulnak, ezek: automatikus átirányítás (szabályrendszer mentén), telefonkönyv továbbfejlesztése, visszatérő hívás (nem fogadás esetén a kezelőhöz), hangrögzítés (beszélgetés felvétele).

A Synergon mindezen IPT szolgáltatásokat működési országai anyanyelvén – magyarul csehül, szlovákul, horvátul – és természetesen angolul is nyújtja.