IHM - HTEC: Lehet-e sikert elérni az amerikai piacon?
forrás Prim Online, 2005. április 11. 12:20
2005. április 7-én több mint százan voltak kíváncsiak az első, az
USA-ban létrehozott Magyar Technológiai Központ és az IHM közös
rendezvényére. Az IHM-ben tartott esemény résztvevői megismerhették a
HTEC eddigi munkáját, eredményeit és rövid beszámolót hallhattak arról,
hogy milyen újabb projektet indít az IHM a magyar infokommunikációs
cégek világpiaci szereplésének elősegítésére.
A rendezvényt Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter nyitotta meg. Előadásában ismertette az informatikai tárca elképzeléseit a külpiaci megjelenéssel kapcsolatban. Magyarország célja, hogy jelen legyen, illetve megerősítse pozícióit az amerikai egyesült államokbeli, ázsiai IT piacon, valamint megtalálja helyét Európában a Kárpát-medence államainak együttműködésének keretében.
A külföldi piacra lépéshez a kormányzat erős hátteret nyújt az informatikai képviseleti hálózat kiépítésével. Az amerikai Magyar Technológiai Központ (HTEC) közreműködésével az elmúlt egy évben nyolc nyertes pályázó tett érdemi lépéseket az amerikai piacon. A következő állomás a shenzheni (Kína) iroda megnyitása lesz idén ősszel. Az ázsiai hídfőállás kiépítésében részt vesz az IVSz és az Ázsia Klub is.
G. H. Walker, az USA magyarországi nagykövete gratulált az amerikai piacon megjelent magyar cégeknek. Véleménye szerint a magyar vállalatok sikeresek lehetnek az Egyesült Államokban. A magyar szakemberek szakmailag felkészültek, s az általuk megcélzott kis vállalatok piaca igen prosperáló, nemzetgazdasági súlya jelentős.
Az amerikai piac felé nyitó cégek eltérő piaci stratégiát alkalmaznak. A ScanSoft-Recognita sikeres partnerkapcsolatai révén egy felvásárlás eredményeképpen erősödött meg az amerikai piacon, a FreeSoft az első sikeres üzletkötések után hamarosan képviseletet nyit az Egyesült Államokban, az AITIA pedig a HTEC segítségével már létrehozta kinti irodáját.
Dr. Földesi István, a HTEC USA igazgatója a konferencia zárszavában elmondta, a HTEC folytatja megkezdett munkáját az amerikai majd shenzheni központokban. Tovább bővíti kapcsolatrendszerét, támogatja a cégeket az amerikai cégalapításban, marketing tevékenysége révén segíti a magyar informatikai cégek ismertségének növelését.