Gyökeresen megváltozik a média- és szórakoztató ipar

forrás Prim Online, 2005. április 11. 12:49
Az elkövetkező 5-7 évben az új technológiák és a fogyasztói igények változása gyökeresen megváltoztatja a média- és szórakoztató iparágat. A Média és Szórakoztatás 2010 című tanulmányból, amelyet az IBM Institute for Business Value készített, kiderül, hogy a következő öt évben ezek a vállalatoknak a különböző fogyasztók számára eltérő árú és minőségű szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. A sok változásnak egyaránt lesznek győztesei és vesztesei.
Elsők azok lehetnek, akik kiaknázzák a média lehetőségeinek gazdaságát, és úgy biztosítják szolgáltatásaikat fogyasztóiknak és partnereiknek, ahogyan és amikor ők akarják. Az IBM szerint a média digitális lehetőségeinek irányítása lesz a vállalatok közötti választóvonal. A tanulmány szerint 2010-re e területen azok lesznek a sikeres társaságok - a kreatív tartalommal párhuzamosan -, amelyek kreatív módon közelítik meg a fogyasztót, a piacot, és a digitális forrásokat.

Négy kulcstulajdonság határozhatja meg a médiavállalatok jövőjét: a média eredő környezete, az új fogyasztók viselkedése, a technikai fejlődés üteme, és a fogyasztók növekvő érdektelensége, vagy a figyelem teljes hiánya.

A média figyelmének központjában az utóbbi áll; a vállalatok olyan termékeket próbálnak létrehozni, amelyek megragadják a felhasználó figyelmét. Csak kifinomult, információtechnológiailag megalapozott, variálható költségű irányítási, kapcsolattartási és tartalom-szolgáltatási rendszerek képzik majd az új médiaiparág alapját.

Tíz stratégia 2010-re


A tanulmány tíz taktikát ajánl a jövőben a siker érdekében:

1. A „digitális házat" tartsa rendben a tartalom létrehozásával, vagy annak digitális formába történő átalakításával.

2. A tartalmat értékelje és kezelje magas szintű rugalmassággal, hogy különböző árakon lehessen eladni azt, különböző elosztó csatornákon, a különböző fogyasztói típusok felé.

3. Legyen nyitott a tartalom terjesztése felé, az adott időtől vagy digitális platformtól függetlenül.

4. Legyen felkészülve több csomag forgalmazására, több árkategóriában, folyamatosan üzemelő ügyfélszolgálattal; ez az előző ponthoz kapcsolódó kiegészítés felhívja a figyelmet a piac hiányosságaira, és az üzleti fejlődés érdekében figyelembe veszi az adatok valós idejű elemzését is.

5. Nyisson meg a „digitális kaput" az online platformokra való dinamikus tartalom megtervezése, létrehozása, az abban való részvétel felé.

6. Alkosson új üzleti modelleket, fejlesszen ki új stratégiákat, új tartalmi ciklusokat, és indítson új tartalmi lehetőségeket.

7. Irányítson nyitottan, kommunikáljon a digitális infrastruktúrán keresztül valós időben; a nyitott szabványok a technikai platformoktól függetlenül teszik lehetővé a rendszerek közötti kapcsolatot.

8. Hozzon létre egy új, digitális technikán alapuló „üzleti hírszerzési" formát, amellyel növelheti az információszerzés hatékonyságát.

9. A hatékonyság és a fogyasztó érdeklődésének optimalizálása érdekében alkalmazzon társítási taktikákat; az üzenet általában érthető a vállalatok számára: egy vállalat a természetes adottságainak kiaknázására kell, hogy összpontosítson, kiegészítve azokat más, külső erőforrások bevonásával.

10. Alakuljon igényalapú üzletté. Egy olyan környezetben, ahol a média- és szórakoztató vállalatok versenynek vannak kitéve és elvárás a rugalmasság, az ügyfelekkel, a piaci lehetőségekkel, és a külső veszélyforrásokkal való gyors és gondos bánásmód.