Tavaly 17 százalékkal nőtt az internet-előfizetések száma
MTI Sajtóadatbank, 2005. április 13. 09:30
Tavaly 17 százalékkal, 740 ezerre nőtt az internet-előfizetők száma
Magyarországon, ezen belül az ADSL előfizetőké megduplázódott, elérte a
236 ezret - mondta Duránszkai Gábor, a TNS Hungary Kft. piackutató
ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.
Hozzátette: a kábelen a világhálóhoz kapcsolódó előfizetők száma 76 százalékkal, 136 ezerre nőtt, miközben a hagyományos, és lassú oldalletöltést biztosító dial-up internet előfizetéseké 21 százalékkal 284 ezerre csökkentek. A személyi számítógépek száma 2004-ben 250 ezerrel, mintegy 10 százalékkal, 2,5 millióra emelkedett az országban.
Duránszkai Gábor elmondta: az idei várakozásaik szerint az internet-előfizetések 10-15 százalékkal emelkedhetnek, így év végére az ADSL előfizetők száma elérheti a 350-400 ezret, a kábelen keresztüli világháló kapcsolat 200 ezerrel gyarapodhat, a tárcsázós internetelérés további csökkenése mellett. A PC-k száma becslése szerint 2005-ben 200 ezerrel gyarapodva megközelítheti a 2,8 milliót.
Az internetezők számát mintegy 1,7 millióra becsülik, ebből 900 ezerre tehető az otthoni internethasználó. Felméréseik szerint egy előfizetés 2,3 új internetezőt vonz. Az ügyvezető igazgató szerint, az otthoni internetezők arányának növekedésére lehet számítani, várható a 40 éven felettiek illetve az inaktívak egyre nagyobb számú megjelenése az internetet használók között.
Duránszki Gábor szerint a szélessávú havi internet előfizetésnek már most 5.000 forint alatt kellene lennie ahhoz, hogy áttörést jelentő lökést adjon az internet fejlődésének.
Kurucz Imre az NRC Piackutató Kft. igazgatója közölte: felmérésük szerint a 14-69 év közötti, gyakori internethasználók 43 százaléka naponta, 57 százaléka legalább hetente egyszer fellép a világhálóra, e csoport 59 százaléka nő. Az internetezők 14 százaléka 14-17 éves, 41 százaléka 18-29 éves, 23 százaléka 30-39 éves, 13 százaléka 40-49, míg 9 százaléka 50 és 69 év közötti. A világhálót használók 40 százaléka budapesti, 42 százaléka városokban él, míg 17 százalékot tesznek ki a falvakban lakók.
Felmérésükben vizsgálták az internet használatának helyét is, így 58 százalék otthon, 38 százalék a munkahelyén, 26 százalék iskolában, 14 százalék rokonnál, ismerősnél, 10 százalék könyvtárban, 5 százalék internetes kávézóban, míg 4 százalék e-magyarország hozzáférési pontokon érte el a világhálót.