Az Adobe felvásárolja a Macromediát
Milkovits Gábor, 2005. április 18. 18:38
Az Adobe Systems körülbelül 3,4 milliárd dollárért felvásárolja a Flash szoftveréről közismert Macromedia vállalatot.
Bruce Chizen, az Acrobat szoftvercsomagot jegyző Adobe vezérigazgatója elmondta, hogy a vásárlás elsődleges célja az új piacokon való terjeszkedés elősegítése főként a mobil- és a vállalati területeken, habár a vétel lezárultával természetesen számba veszik majd az ebből eredő lehetséges megtakarításokat is. Chizen szerint a két vállalat egyesítésével ezentúl igen előnyös, a PDF-en és a Flash-en alapuló integrált megoldásokat kínálhatnak majd a felhasználóknak, sőt hosszabb távon egy meghatározó jelentőségű technológiai platformot is kialakíthatnak. Az ügylet során a Macromedia részvényesei fix árfolyamon, egy a 0,69-hez válthatják majd Macromedia papírjaikat Adobe részvényekre, és összességükben a felvásárló vállalatnak körülbelül a 18%-át fogják birtokolni. Az egyesített cégnél az Adobe vezérigazgatója és elnöke marad a posztján, míg a mostani Macromedia-vezér Stephen Elop elnökként a háttérműveletekért lesz felelős.
A várhatóan az ősszel lezáruló Adobe/Macromedia ügylet újabb jele a szoftveriparban folyó erőteljes konszolidációnak. Nemrégiben a Symantec vásárolta fel a Veritast, elsősorban a két cég termékeit integráló megoldások kifejlesztésére irányuló üzleti megfontolásokból, illetve az Oracle a PeopleSoftot, ez utóbbi ügylet fő motivációja azonban inkább a költségmegtakarítás volt.