3D képernyők a Toshibától

Milkovits Gábor, 2005. április 19. 20:20
A Toshiba bejelentette, hogy 2006-tól játéktermi játékgépekbe, 2010-ig pedig otthoni konzolokba és tv-készülékekbe szerelhető újfajta 3D képernyőket hoz forgalomba.
A Toshiba által alkalmazott, különleges szemüveget nem igénylő technológia a képpontok elé helyezett apró lencséken alapszik, amelyek a nézőponttól függően különböző képeket küldenek a szemlélő jobb, illetve bal szeméhez. Más gyártók is kísérleteznek hasonló eszközökkel, ám mint Hirajama Juzo, a Toshiba vezető kutatója elmondta, az ő rendszerük 12-16 közötti nézőpont megjelenítésére képes, szemben a legtöbb ilyen alkalmazás 2-4 közötti értékével. Ennek révén a Toshiba képernyőkön a középponttól 30 fokos szögben eltávolodva is látható a térhatású kép. A prototípusok bemutatásánál különféle tárgyakat, illetve videojátékokból vett részleteket jelenítettek meg a képernyőn, és a képek mélysége, színei, illetve az árnyékok torzítás nélkül voltak rajta láthatók. Egyelőre kétféle prototípus létezik a 3D képernyőből: egy 15,4”-es, 480 x 400 pixeles, valamint egy 24”-es, 400 x 300 pixeles verzió. A cég állítása szerint a technológia mindenfajta megjelenítő-típussal kompatibilis, beleértve a plazmát és az OLED-et is.

Az új speciális 3D képernyők már a jövő év vége felé megjelenhetnek a játékgépekben, míg az otthoni játékkonzolos alkalmazás 2008-ra, a mobiltelefonos 2009-re, a televíziós pedig 2010-re várható. A Toshiba szerint a technológiával készülő megjelenítők csak kevéssel lesznek drágábbak, mint az azonos típusú kétdimenziós megfelelőik.