BSA: felvilágosító kampány kis- és középvállalatoknak
Kovács Attila, 2005. április 20. 14:10
Megváltozott tartalommal és fókusszal indul a Business Software
Alliance (BSA) Magyarország idei, többek között a hazai
szoftver-felhasználók szoftver-nyilvántartása elkészítésének segítését
célzó kampánya – jelentette be a cég mai sajtótájékoztatóján Sebők
Erzsébet szóvivő.
A BSA szándéka, hogy új lendületet adjon a szoftverfelhasználással és szoftvergazdálkodással kapcsolatos, most elsősorban a kis- és középvállalatok (kkv) felé irányuló felvilágosító tevékenységének. A mintegy 10-15 millió forintos kampány keretében először a nyomtatott, majd az elektronikus sajtóban elhelyezett hirdetéseken keresztül hívják fel a figyelmet a kockázatokra, illetve arra, hogy tanácsadással állnak a kkv szektor rendelkezésére.
Mivel a jelenlegi szoftvergazdálkodási segédletek és kidolgozott folyamatok főleg a nagyvállalati körre lettek kialakítva, a BSA bejelentette, hogy egyszerűbb és kisebb lépésekben is megvalósítható ajánlásokat fog kidolgozni a kkv szektor részére. A BSA tapasztalata szerint ma Magyarországon a kkv-knál 10-15%-kal nagyobb az illegális szoftverek aránya, mint a nagyvállalatoknál.
A BSA, két másik szervezettel közösen, a szellemi tulajdon védelmével, a szerzői joggal kapcsolatos konferenciát rendez április 26-án a budapesti Greshamben. Ezen szintén szó lesz a szervezet új, tanácsadó, felvilágosító kampányáról, annak céljairól, megoldásairól.