Fabian úr kiemelte: kifejezett céljuk, hogy az Invexet Közép- és Kelet-Európa legnagyobb vásárává és kiállításává fejlesszék, e tervükkel a vásárszervező cég új tulajdonosa, a Düsseldorf Messe vezetése is egyetért. Erre a BVV menedzsmentje szerint minden esélyük megvan, mert a terület gyönyörű, kiállítási épületei érdekesek és szépek, a kiállítás tovább bővíthető, és máris többen vesznek rajta részt, mint a térség bármely másik országának számítástechnikai kiállításán. Már 1999-ben, de 2000-ben is körülbelül 30 millió cseh koronát (mintegy 210 millió forintot) fordítanak a brnói kiállítások propagálására. A Compfair hetében például a kereskedelmi- és marketingvezetők Szombathelyen jártak, ahol a térség vállalkozásaival szándékoztak megismertetni a kiállítási lehetőségeket, a nagyközönségnek pedig elmondták a várható legérdekesebb látnivalókat.
A Come to Future kiállításegyüttes egyik újdonsága volt a "Ceative Hall", amit a brnói központú középiskolai klubok szövetsége rendezett. A bemutatón 27 középiskolás diák állította ki az A1-es pavilon galériáján hardver- és szoftvertermékeit. A vásár vezetésének tervei szerint jövőre külföldi szervezeteket és diákokat is meghívnak erre a kiállításra. A külföldi diákoknak is ingyenesen biztosítják a belépést, valamint a kiállítási területet, a küldő szervezeteknek csak az utazási, a kedvezményes szállás- és az étkezési költségeket kell biztosítaniuk. A vásár vezetői elmondták, hogy a maguk részéről a következő század leendő szakembereinek így kívánják a legszélesebb bemutatkozási lehetőségeket biztosítani.
Nincs abban semmi meglepő, hogy a Linux Csehországban is egyre népszerűbb. Az minden kiállításon természetes, hogy a Microsoft standja sűrűn tele van emberekkel, ahol alig lehet a tömegen keresztülvágni, az azonban már jelzett valamit, hogy a Linuxnál is legalább ekkora volt a forgalom. A cseh szakemberek is magukévá tették azt a megállapítást, miszerint a Microsofté a második évezred szoftvertechnológiája volt, a Linux pedig a harmadik évezred technológiája lesz. Mindez abból is látszott, hogy a számítógépes cégek egy része jelezte (sőt sokan be is mutatták), hogy gépeik Linux-rendszerrel is futnak.
Új jelszóval bővült az "e-szótár", ami ismét megvilágította, hogy a számítástechnikai alkalmazások milyen gyorsan fejlődnek. Néhány éve megjelent az e-commerce, azaz az elektronikus kereskedelem, hamarosan megjött az e-business, ami az elektronikus üzletelést jelenti - ez már szélesebb spektrumot fogott át, mint a megelőző. Most, az Invexen jelentkezett először az IBM újabb "bővítéssel", a Kék Óriás reklámjain nemes egyszerűséggel az e-life-ot, azaz az elektronikus életet jelentette be, ami az egész elektronikus világot magában foglalja. Mi jöhet még ezek után?
Külön pavilonban nyitották meg a "Shopping Hallt", ahol a látogatók mindent megvásárolhattak, amit a kiállításon láttak. Arra a kérdésre, hogy a nagy kiállítók nem idegenkednek-e attól, hogy komoly kiállításuk mellett egy vásárt is nyitottak, kétféle válasz is elhangzott: az egyik, hogy nem kérdezték meg a kiállítókat, tetszik-e nekik a Shopping Hall ötlete vagy sem, a másik, hogy nem is igazán értették meg a kérdést, hiszen miért ne tetszene egy vállalatnak, hogy termékét nemcsak kiállítja, de el is adhatja
Az Invexen jól látszott az a helyzet, hogy a legnagyobb cseh elektronikai gyárakat felvásárolták a nagy multinacionális cégek. A cseh áruk választéka bőséges, a termékek minősége magas - a Tesla termékei ma már például egy csöppet sem különböznek bármelyik amerikai vagy japán gyár választékától.
A brnói vásáron és kiállításon díjakat is osztottak, többek között jutalmazták a legjobb rendszerintegrátort, a cseh telekommunikáció és a cseh informatika legjelesebb személyiségét. A díjátadási ceremónia is egyedül cseh nyelven folyt, így a külföldi meghívottak többsége nem tudhatta meg, ki és miért kapta a gyönyörű üvegdíjakat.
Morvaország fővárosában 2000-ben összesen 49 kiállítást rendeznek, ami anynyit jelent, hogy majd minden hétre jut egy-egy esemény. Csak példaként: a jövő évi Invex-Computert október 9. és 13. között tartják, de rendeznek nemzetközi divatbemutatót, élelmiszervásárt, turisztikai kiállítást, borvásárt, pénzügyi és befektetői vásárt, biztonságtechnikai kiállítást és még sok minden mást, ami valóban nemzetközi vásárvárossá avatja Brnót. Miután ma már mindenben van számítástechnika, főleg az alkalmazókat érdekelhetik ezek a vásárok és kiállítások, talán érdemes lenne ezeken az eseményeken a csehországi üzleti lehetőségeket felmérni.
A brnói vásárokról és kiállításokról bővebb információk a vásárszervező cég honlapján találhatók (www.bvv.cz), a vásár e-mail címe: info@bvv.cz.