Nokia: 17 százalékkal emelkedett az értékesítés

Kovács Attila, 2005. április 24. 19:20
A Nokia szerint a vállalat 2005. évi első negyedéves nettó értékesítési bevétele 7,4 milliárd euró, a részvényenkénti nyereség értéke 0,19 euró volt. A negyedév során a Nokia értékesítésének növekedése kétszámjegyű, 17 százalékos volt; a cég 2005-re a globális mobil készülék piac 740 milliósra bővülésével számol.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója az eredményeket a következőképpen értékelte.

„Kivételesen elégedett vagyok a Nokia első negyedéves általános teljesítményével, amelynek köszönhetően a növekedés üteme immár kétszámjegyű, és az értékesítés mind a négy üzleti csoportunk esetében évről évre bővül. A működő tőke első negyedéves áramlása igen erős volt, 1.3 milliárd euró, amit a jó általános profitabilitás támaszott alá.

A Nokia becslése szerint az első negyedév során a mobil készülékek piacának éves szintű növekedése 20 százalékkal felülmúlta a várakozásokat, miközben a Nokia növekedésének üteme megközelítőleg megegyezett a piac bővülésének rátájával. Néhány ipari szintű, a 3G-készülékekkel kapcsolatos elégtelenség dacára mindez igen erős évkezdetet jelentett és arra buzdított bennünket, hogy a 2005-ik évi éves piaci volumenre vonatkozó becslésünket felfelé módosítsuk, mégpedig körülbelül 740 millió készülékre.

A Nokia saját mobil készülék üzletágán belül a volumen éves növekedése a negyedév során Kínában volt a legjelentősebb, és az ország a Nokia első számú egységes piacává vált, melyet Ázsia Csendes óceáni térsége, valamint Európa / a Közép-Kelet / Afrika követ. Ezzel szemben a volumen csökkenése Észak- és Latin-Amerikában lehangoló volt. Ázsiában, különösen Kínában, a szállítások bővítésére és egy versenyképes, minőségi termék-portfolió kifejlesztésére összpontosítunk, míg Észak- és Latin-Amerikában folytatódik a kemény munka a termékkínálat megerősítése és szélesítése érdekében. Örömmel láttam a negyedév 110 euró körüli stabil átlagos értékesítési árát a mobil készülék üzleten belül, melyhez a Multimédia és a Vállalati Megoldások divízióknak a felső kategóriás készülékek értékesítésében kibontakozó nagyobb részaránya is hozzájárult. A negyedév a Nokia számára a mobil infrastruktúra tekintetében is nagyon kedvező volt, a profitabilitás a kitűnő márciusi teljesítmény hatására jóval meghaladta a várakozásokat. A Hálózatok üzletág jövedelmezőségére pozitívan hatott a felső kategóriás termékeket előnyben részesítő termékmix, az új, növekvő piacokon megvalósuló értékesítésnek a számításokat alulmúló aránya, és bizonyos vásárlók megelőző időszakból származó kinnlevőségének a megérkezése. Ezek együtt a várakozásokon túlmutató mértékben emelték meg az árréseket.

A Nokia 15,1 százalékos üzemi árrése tükrözi a kitűnő általános teljesítményt, valamint az egyes üzleti területek eredményességét is, és olyan stabil alapot teremt, amelyre az év során bizton építhetünk”.