Malcolm Fry: ITIL megvalósítások rejtett buktatói
forrás Prim Online, 2005. április 25. 10:52
A BMC Software ma jelentette be, hogy Malcolm Fry, a széles körben
elismert informatikai szakember bemutatta azt a tíz leggyakoribb okot,
amelyek miatt a szervezetek ITIL (IT Infrastructure Library)
megvalósításai zátonyra futhatnak.
A BMC Software számára független vezetői tanácsadóként dolgozó Fry szerint a hibák okai sokfélék; a vezetés hiányzó eltökéltsége, hogy túl sok időt áldoznak a bonyolult folyamatábrákra, nem rögzítik írásban az utasításokat, vagy nem jelölik ki a folyamatért felelős személyt. Véleménye szerint a sikeres ITIL megvalósítások alapja a folyamatos tökéletesítés.
Az informatikai feladata ma világszerte az, hogy hozzájáruljon az üzlethez, szilárd, mozgékony és költséghatékony módon – magyarázza Fry. Sok szervezet még mindig egyszerűen megpróbál elfogadható színvonalú informatikai szolgáltatást és felhasználói támogatást próbál nyújtani, figyelmen kívül hagyva az üzleti szolgáltatás menedzsmentet (BSM - Business Service Management), azt a dinamikus eljárást, amellyel az informatikai az üzleti célok szolgálatába állítható. Ennek eredményeként sok vállalkozás informatikai részlege útmutatásért fordul az ITIL-hez, hogy a költségeket csökkentve hogyan tudja javítani a szolgáltatás minőségét, ahelyett, hogy saját maga dolgozná ki a folyamatokat és a gyakorlati megvalósításukat.
A Forrester Research elemzőcég előrejelzése szerint, míg 2004-ban a nagy szervezetek belső informatikai részlegeinek 13 százaléka alkalmazta az ITIL ajánlásait, 2006-ra az arányuk 40, 2008-ra pedig 80 százalékra nő. Az ITIL-t jó ideje támogató BMC Software úgy véli, az ITIL ajánlásait világszerte kvázi szabványként fogadják el és alkalmazzák az informatikai szolgáltatások területén.