Csökkent a Tele2 nyeresége az első negyedben

MTI Sajtóadatbank, 2005. április 26. 10:40
Csökkent az első negyedben a vezető európai alternatív távközlési szolgáltató, a svéd Tele2 AB adózott eredménye: 483 millió svéd koronára (mintegy 53 millió euróra), az egy évvel korábbi 678 millió koronához képest.
A nyereségcsökkenést elsősorban gyengébb skandináviai tevékenysége, ezen belül svédországi új szolgáltatása beindítása és felvásárlásai integrálása okozta. Az adó előtti eredmény 759 millió svéd korona lett, az egy évvel korábbi 999 millió után, pénzforgalmi többlete (EBITDA) 1,4 milliárd koronára esett 1,5 milliárdról.

Forgalma a várakozásoknak megfelelően, 12 százalékkal 11,58 milliárd koronára nőtt az egy évvel azelőtti 10,4 milliárdról, főleg az osztrák UTA szolgáltató 213 millió eurós megvétele miatt. Anélkül, azaz szervesen a forgalom 6 százalékkal nőtt, főleg a németországi és a magyarországi ügyfélkör további bővülése miatt. Ugyanakkor az egy használóra jutó átlagbevétel (ARPU) 137 koronára csökkent a tavalyi utolsó negyedben mért 141 koronáról. A Tele2 901 ezer új ügyféllel gyarapodott a negyedben, de a piac ennél többet, 1,1 milliót várt.

A cég bejelentése szerint új vezetékes előfizetéses svédországi szolgáltatásának bevezetése - a rivális TeliaSonera versenyét ellensúlyozandó - közel 100 millió euróba került a negyedben.

A Tele2 baltikumi, oroszországi tevékenységének eredménye kissé csökkent a negyedben, miközben közép- és dél-európai, benelux államokbeli, valamint nagy-britanniai nyeresége nőtt.

A telefontársaság adózott eredménye 809 millió svéd koronára csökkent a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 1,54 milliárdhoz képest, a nagyobb adóteher miatt. Az adó előtti eredmény 550 millió svéd korona volt, az egy évvel korábbi, 476 millió koronás veszteség helyett. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 1,77 milliárd svéd koronára gyarapodott 1,06 milliárdhoz képest. A bevétel 16,3 százalékkal 11,23 milliárd svéd koronára nőtt. Az egy ügyfélre jutó bevétel a negyedik negyedévben 141 svéd korona volt, az egy évvel korábbi 151 korona helyett.

Az utolsó negyedben is a legnagyobb ügyfélszám-növekedést Közép-Európában Magyarországon érték el. Egy idén januári közlemény szerint a Tele2 Magyarország alternatív távközlési szolgáltatót, működésének addigi nyolc hónapja során, több mint 200 ezer előfizető választotta.

A Tele2 hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az adott ország vezetékes cégeitől. A társaság nem épít ki és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét az ügyfelek megszerzésére fordítja.

Az 1993-ban alapított anyacégnek, a svéd Tele2 AB távközlési társaságnak 24 országban több mint 25 millió ügyfele van.