A Sony majdnem megkétszerezte profitját
MTI Sajtóadatbank, 2005. április 28. 09:45
A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata,, a zenekiadóval és amerikai filmstúdiókkal is rendelkező japán Sony és csoportja a márciussal zárult üzleti évben 163,8 milliárd jenre növelte az adózott eredményét az előző évi 88,5 milliárd jenről. A mostani
üzleti évre csak 80 milliárd jenes adózott eredményre lehet számítani, közölték a Sonynál szerdán.
A film- és a zenekiadó részleg eredményei és a kisebb adóterhek ellensúlyozták az elektronikai részleg veszteségét. Az elemzők szerint elavult gyártmányszerkezetű elektronikai részleg, amely a bevétel kétharmadát adja, 34,3 milliárd jenes üzemi veszteséget szenvedett, a DVD-lejátszók, a tévék és a videokamerák olcsóbbodása miatt. A vállalatnál úgy vélik, hogy az elektronikai részleg ebben a pénzügyi évben is veszteséges lesz, egyvégtében harmadszor.
Az üzemi eredmény tavaly 113,92 milliárd jenre nőtt 98,9 milliárdról, a mostani pénzügyi évben 160 milliárd jenre számítanak ebben a rubrikában a vállalatnál. Az elemzők korábban 109 milliárdot jósoltak az elmúlt pénzügyi évről.
A Sony új elnöke nem bízik a gyors sikerben. Nehéz lesz elérni a tervezett, 10 százalékos üzemieredmény-rátát a 2006/07-es üzleti évben, mondta újságíróknak Tokióban szerdán, megerősítve korábbi borúlátását.
Csubacsi Rjodzsi várhatóan júniusban veszi át a Sony elnöki tisztét, a közgyűlés megerősítése után. A vezetés átszervezése során az amerikai-brit Howard Stringer lesz a Sony új vezérigazgatója, az első nem japán ebben a tisztségben.
Januárban a Sony már csökkentette az üzemieredmény-előrejelzését a márciussal véget ért üzleti évére, a korábbi előrejelzéshez képest 31 százalékkal 110 milliárd jenre. Úgy vélik, a három éve zajló, évi 330 milliárd jen megtakarítást célzó költségcsökkentési program nem
tud lépést tartani a DVD-lejátszók, a videokamerák és a lapos képernyők árának csökkenésével.
Csubacsi stratégiaváltást is ígért: a cég az erőforrásait a növekedést ígérő termékekre akarja összpontosítani, és csökkenteni akarja a szakadékot a termékek és a fogyasztói igények között. Kezelni akarja a versenyképesség csökkenését és a termelő folyamat hatékonysági hiányait is. Azt mondta, hogy a lapos képernyős tévék, a mobiltelefonok, a digitális kamerák és a videokamerák tűnnek növekedéssel kecsegtető termékeknek.