IDC: banktechnológiai konferencia IT fókusszal
Kovács Attila, 2005. május 3. 14:15
Május 3-án, nemzetközi roadshow keretében, Budapesten másodízben
bonyolított le banktechnológiai konferenciát az IDC. Az idei, félnapos
esemény a várakozásokhoz képest valamivel kevesebb, mintegy 70
résztvevővel került megrendezésre a Hilton Westendben. A programban öt
előadás, egy esettanulmány (lakossági e-bank fejlesztések)és egy
kerekasztal-beszélgetés hangzott el.
Megnyitójában Tom Schwieters, az IDC Magyarországi Kft. ügyvezető igazgatója, többek között a következőkre mutatott rá. Az elmúlt évek erőteljes nyereségnövekedése után a páneurópai környezet létrejötte óriási lehetőségeket tár fel Kelet-Közép-Európa pénzintézetei előtt. Ma Európa a világ legnagyobb és technológiai szempontból egyik legfejlettebb pénzügyi piaca. Az üzleti folyamatok földrajzi térségeket átfogó szabványosítása és a rendszerek közötti interoperabilitás megteremtése révén a pénzintézetek kiaknázhatják az informatika és a partnerkapcsolatok előnyeit, és kézzelfogható üzleti előnyökké alakíthatják a gazdasági kihívásokat.
Bob Giffords, a Financial Insights cég EMEA térségért felelős igazgatója „A technológia lényeges, a stratégia kiemelkedő fontosságú” című előadásában többek között felvetette, hogy a verseny erősödésével és a kelet-európai piac gyors bővülésével a technológia jelentheti a legfőbb versenytényezőt a pénzintézetek számára az új páneurópai banki lehetőségek hasznosításakor. A sok választási lehetőség között azonban az is fontos, hogy egyértelmű stratégiai jövőképre támaszkodva hozzák meg döntéseiket. A bankok informatikai beruházásának jelenlegi trendje is az ilyen stratégiai döntéseket tükrözi – mondta Giffords.
Karthik Balasubramaniyam, a Budapesten 300 főt foglalkoztató Tata Consulting Services Ltd. Lakossági banki szolgáltatások részlegének igazgatója előadásában az európai banktechnológia változó arcáról, az offshore lehetőségekről és az euróra való áttérés szempontjairól beszélt.
Összességében: a konferencián az előadók azt járták körül, hogyan ösztönözheti a technológia a növekedést, a konszolidációt, az ügyfélkapcsolatok javítását, és miként járulhat hozzá a biztonság erősítésével a teljes körű katasztrófa-elhárítás és a mobil banki működés megvalósításához. Bemutatták, hogyan nézhetnek szembe a technológiát intelligensen alkalmazó pénzintézetek a szektorra jellemző kihívásokkal. A roadshow főbb témái voltak: konszolidáció és páneurópai központok létrehozása, az ügyfélhűség erősítése, az ügyfelek viselkedésének követése és elvándorlásuk megelőzése IT-eszközökkel, az informatika szerves beépítése a fejlesztési stratégiába, informatikai biztonság, a hálózati rendszerek iránti bizalom megteremtése, a szabályozás és az IT, avagy hogyan kovácsoljunk előnyt a megszorításokból, tartalomkezelés és papírmentes iroda, pénzmosás elleni technológiák, mobil banki működés.