Hálózatfejlesztés az okmányirodáknál

forrás Prim Online, 2005. május 4. 12:40
A mintegy 300 helyi irodából álló okmányirodai hálózat üzemeltetője, a Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartási és Választási Hivatal a közelmúltban informatikai hálózati fejlesztést hajtott végre az okmányirodai hálózaton.
A Belügyminisztérium célja az okmányirodák hatékonyabb működtetése, továbbá hogy az irodák egyre több online szolgáltatással álljanak a lakosság rendelkezésére. Jelenleg az állampolgároknak lehetőségük van minden okmányirodai ügytípus esetében interneten keresztüli időpontfoglalásra, valamint a jogszabályokban meghatározott ügytípusoknál ügyindításra is. Az elektronikus ügyintézés jogszabályi feltételeinek megteremtésével lehetővé vált azon fejlesztések megvalósítása, amely az állampolgárok számára lehetővé teszi a részleges vagy teljes ügyintézést.

Ezt a célt szolgálta a közelmúltban lezajlott hálózatfejlesztés, amelynek eredményeképpen 129 új Cisco router és 167 új Cisco kapcsoló szolgálja a megnövekedett sávszélesség-igényeket és garantálja az adatforgalom biztonságát. Az okmányirodai hálózatról elmondható, hogy minden pontján egységesen IPSec 3DES hálózatbiztonsági megoldás működik, hasonlóan az olyan, kiemelt biztonsági követelményeket támasztó hálózatokhoz, mint amilyen például az Interpol-é.

A választások idején az okmányirodai hálózatra megnövekedett feladatok hárulnak, ugyanis ezen a hálózaton folyik a szavazóköri adatok feldolgozása, összesítése és továbbítása. Az okmányirodai hálózaton a 2002. évi országgyűlési és önkormányzati képviselő választás, a 2004. évi Európa Parlamenti képviselőválasztás és a 2003. évi, valamint a 2004. évi országos népszavazás adatfeldolgozása egyaránt sikeresen zajlott. Az országos választások, népszavazások fokozott biztonsági követelményeinek teljesítéséhez elengedhetetlen a nagy megbízhatóságú, biztonságos hálózati informatikai infrastruktúra, mely az időszaki, rendkívüli választási terheléseken túl az okmányirodák napi működése során is biztosított.