A CapGemini első negyedéve: vártnál nagyobb forgalomnövekedés
MTI Sajtóadatbank, 2005. május 5. 09:05
A vártnál nagyobb lett az információs technológiai és vezetői tanácsadás területén Európában piacvezető francia CapGemini árbevétele az első negyedévben. A cég most át akarja szervezni egyelőre veszteséges észak-amerikai tevékenységét.
A CapGemini bevétele az első negyedévben 15,9 százalékkal, 1,708 milliárd euróra nőtt a tavalyi első negyedévi 1,475 milliárdhoz képest. Másfél százalékkal meghaladta a tavalyi utolsó negyedévi 1,683 milliárd eurót is. Az elemzők átlagosan 1,655 milliárd euróra számítottak az első negyedről. Változatlan valutaárfolyamokon és csoportszerkezetben 19,1 százalékos lett volna a növekedés a tavalyi első negyedhez képest, és 3,7 százalékos a tavalyi utolsó negyedhez képest. Harmadik negyedéve gyarapodott a bevétel egyvégtében. Az egész évre 10 százalékos bevétel-növekedést jósoltak a cégnél szerdán.
A CapGemini tevékenységének egyharmada zajlik az Egyesült Államokban, mióta 2000-ben megvette az Ernst & Young megfelelő részlegét. Az ottani tevékenység vesztesége 64 millió euró volt tavaly.
Tavaly a CapGemini adó után 359 millió eurós veszteséget szenvedett, a 2003-as, 197 millió eurós hiány után. Az üzemi eredménye 58 millió euróra csökkent 155 millióról, a forgalma 6,291 milliárd euróra nőtt 5,754 milliárdról, főleg egy 2003 végén zárt részesedésvásárlás miatt. Tavaly azonban fordulat is kezdődött a cég sorsában: az első félévi, 20 millió eurós üzemi veszteséget 78 millió eurós üzemi eredmény követte a második félévben. Az adó utáni veszteséget egyszeri tételek növelték tavaly, főleg a szerkezetváltásra és az elbocsátásokra kifizetett 220 millió euró. A cég igyekszik mind jobban összpontosítani a tartós szolgáltatási szerződésekre.
A társaság a kiszervezési megbízások szaporodásától reméli a további javulást is: tavaly egyebek közt a brit adóhivataltól, a texasi TXU áramszolgáltatótól és a francia Schneider cégtől kapott nagy értékű megrendelést informatikai feladatok folyamatos végzésére.
A CapGemini Magyarországon 1994. májusban kezdte meg működését, a Matáv ügyfélszolgálati és számlázási rendszerét alakította újjá, majd a rendszert kiterjesztették a regionális igazgatóságokra is. Ügyfélköre később a Pannon GSM-mel bővült.