Problémák a Netbank szolgáltatás aktiválása körül az Erste Banknál
Szalay Dániel, 2005. május 12. 12:30
Akár több hetet is igénybe vehet a szerződéskötéstől kezdve az Erste Bank Netbank nevű internetes szolgáltatásának aktiválása. A pénzintézet PR-vezetője, Szabó Linda megkeresésünkre elismerte a problémát, és azt ígérte, hogy a bank a nyárra megújítja az aktiválás folyamatát.
Van olyan ügyfél, aki még április végén kötött szerződést a bank egyik budapesti fiókjában internetes szolgáltatásra, a pénzintézet azonban még az azóta eltelt több mint két hét alatt sem készítette el az internetes szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosítókat. A bankban a Prim Online információi szerint először azt ígérték, hogy két napon belül használható lesz a rendszer a Telebank rendszeren keresztül, ám két nap múlva azzal hárították el a szolgáltatás aktiválására vonatkozó kérdést a cég munkatársai, hogy a bankfiók ügyintézője téves információt mondott, mert az aktiválás általában egy hetet vesz igénybe. Egy hét múlva a Telebank rendszeren keresztül viszont már azt mondták, hogy az aktiválás másfél hetet igényel. Ennek ellenére még 14 nap elteltével sem használható az ügyintézést meggyorsítani hivatott e-bank rendszer, hiába a bank képviselője által is aláírt, lepecsételt szerződés.
Természetesen megkerestük a bank nyilatkozattételre jogosult munkatársát is. Szabó Lindát múlt hét szerdán telefonon értük utol, aki írásos választ ígért. Nyolc nappal később választ is kaptunk a kérdésünkre, és elmondta, a banknál tudnak arról, hogy ennyire lassú a szolgáltatás aktiválása. A lassú folyamatot azzal magyarázta a PR-vezető, hogy megnőtt az igény az elektronikus szolgáltatások iránt.
Szabó Linda szerint egyébként jelenleg egy-másfél hét alatt aktiválják a Netbank szolgáltatást, ezzel azonban ellentmond tapasztalatunk, mert már második hete nem aktiválták a szolgáltatást. Legkésőbb 2005. június 1-jéig az Erste Bank átdolgozza a NetBank igénylések menetét, hogy a bank ügyfelei a lehető leggyorsabban aktiválhassák a szolgáltatást. Ezt követően két napon belül minden esetben aktiválhatóvá válik a szolgáltatás - ígérte meg a PR-vezető a Prim Online munkatársának adott nyilatkozatában.
Arra a kérdésünkre, hogy a bank szabályzata jelenleg hány napos aktiválást ír elő, így felelt: "A bank szabályzata nem határozza meg, hogy az ügyfélnek hány napon belül kell aktiválnia a szolgáltatást."