Google Kínában?
Kiss Ádám Zoltán, 2005. május 12. 13:05
A legfrissebb hírek szerint a Google-nek sikerült ez, ami oly sok vetélytársának nem, engedélyt kapott egy Kínában felállítandó külön részleg megalakítására.
Amennyiben a cég leányvállalatot hozhat létre Kínában, akkor a keresőpiac fölötti uralom megszerzésért többek között a Yahoo-val vérre menő harcot folytató cég a világ második legnagyobb piacán vetette meg a lábát. A vállalathoz közeli források már azt is tudni vélik, hogy a teljesen különálló egység helyi munkaerőt fog alkalmazni, melynek toborzása már meg is kezdődött. A központot valószínűleg Sanghajban fogják megnyitni, és az elsődleges cél a vállalati ügyfelek megszerzése lesz. Kína ma 94 millió felhasználójával a világ második legnagyobb internetes piaca az USA után. Ám a nagyjából 250 milliós Egyesült Államokkal szemben ez a piac még hihetetlen bővülési lehetőségek elé néz. Erre csak egy példa, hogy a Sanghaji iResearch felmérése szerint 2003-ról 2004-re 81 százalékkal növekedett a kínai internetpiac. A legnagyobb probléma egyelőre a hatóságokkal történő együttműködés, a weboldalakat gyakran blokkolják, ennek már a Google is áldozatul esett egy alkalommal, 2002-ben.