Mint ismeretes, 2005. május 6-ától az Axelero Internet T-Online Magyarország néven folytatja tevékenységét. A márkaváltással együtt a T-Online megújítja termékkínálatát, új, az egyedi igényekhez jobban igazodó, innovatív tartalomszolgáltatásokat vezet be. A T-Online márka megismertetésére és népszerűsítésére pedig nagyszabású programokat szervez, illetve támogat a vállalat.
„Az internet folyamatos változásban van. Változik – egyre meghatározóbbá válik - szerepe a távközlésben, változik az internethasználat a sávszélesség növekedésével és változnak a felhasználói szokások is. Ezeknek a változásoknak kell megfelelnünk, ezekkel együtt változtunk mi is. A T-Online a Magyar Telekom Csoport legfiatalabb, de leggyorsabban növekvő vállalata. A változások mellett, a T-Online a jövőben is szeretné megtartani útmutató szerepét, és hű lenni a T-Online márka értékeihez – dinamizmus, innováció, barátságosság, egyszerűség.” – mondta el Simó György.
A márkaváltás kapcsán a T-Online megújítja termékkínálatát, új tartalomszolgáltatásokat vezet be, és még nagyobb hangsúlyt fektet az ügyfelek zavartalan kiszolgálásra.
Új szélessávú termékkínálat
Május folyamán a Magyar Telekom szolgáltatási területein az eddigi ADSL sebességek 1, 2, 3 Megabit/s-ra emelkedtek, ennek köszönhetően a T-Online is megduplázhatta szélessávú internetkapcsolatainak sebességét. Ezzel egy időben változnak a T-Online újonnan értékesítésre kerülő kábelnetes csomagjai és sebességei is, amelyek struktúrája az új ADSL csomagokhoz és sebességekhez igazodik. Az ADSL sebességének átállítása folyamatosan történik, május 23-tól a szerződések is módosulnak, az új és régi ADSL csomagok már az emelt sávszélességnek megfelelőek.
A márkaváltással a T-Online új szélessávú csomagokat vezet be a piacra. Széleskörű kutatás előzte meg az új termékportfolió kialakítását, így a legnépszerűbb tartalmi elemek épültek be a csomagokba. A kínálat egyszerűsödik, emellett tartalmában bővül. Az új palettán mindenki megtalálhatja az igényeinek, felhasználási szokásainak megfelelőt. A díjszabás is kedvezőbb lesz, ráadásul a T-Online új akciója keretében egész nyáron féláron kínálja új ADSL csomagjait.
Az új, alacsony havidíjas Start csomag megfelelő lépcsőfok a kezdő és a költségérzékeny internetezőknek is, hiszen szélessávú, minőségi internet-hozzáférést biztosít nagyon kedvező áron, havi bruttó 6 500 forintért. (A nyári 3 hónapra - két éves hűségnyilatkozattal – az előfizetési díj 3250 Ft.)
A Biztonság csomag alaptartalmává vált a vírusvédelmi szoftver, amelyre a növekvő vírus- és spamáradat miatt egyre nagyobb szükség van.
A családos internetezők is személyre szabott ajánlattal találkozhatnak, a Család csomagban a gyerekek is bátran netezhetnek, ha az Axer gyerek-internetet használják, hiszen a gyerekbarát kezelőfelülettel rendelkező böngésző csak a kifejezetten nekik szánt és a szülők által engedélyezett oldalak elérését teszi lehetővé. A Család csomagnak is része a vírusvédelem, így ez a nagy sávszélességű kapcsolat teljes körű megoldást nyújt minden családtag számára.
A Multimédia csomag elsősorban azoknak a felhasználóknak szól, akiknek fontos a gyors letöltési sebesség és a nagy sávszélesség. Ezek az internetezők elsősorban szórakozásra használják az internetet, így ennek a csomagnak a bevezetése a T-Online portál tartalmi bővülésével együtt várható.
Újdonság a piacon 2 Megabit/s-os vezeték nélküli hozzáférés. A WLAN csomag tartalmazza a szükséges vezeték nélküli eszközöket, valamint a házhoz szállítás és a telepítés is része az előfizetésnek. A csomag előnye, hogy a felhasználók az otthonuk bármely pontján szélessávon csatlakozhatnak a világhálóhoz. A WLAN csomagban a havi díj az előfizetés lejárta után, meghosszabbításkor csökken.
A jelenlegi ügyfelek számára újdonság az is, hogy már megváltoztathatják elektronikus levelezési címeik végződését. Az axelero.hu végződésű e-mail címek még két évig tovább élnek, de egyszerű átállítással – amelyről a www.t-online.hu oldalon is található ismertető – az új, t-online.hu végződésű e-mail cím is használható. Ugyanez vonatkozik a CEGNEV.AXELERO.HU típusú webcímekre. A névváltással egy időben a T-Online jelentősen a megemelte az e-mail tárhelyek méretét is, csomagoktól függően, 50-100-200 Mbyte áll az ügyfelek rendelkezésére.
Innováció a tartalomfejlesztésben
A felmérések alapján, az embereket továbbra sem az ár tartja vissza az internet használatától, hanem az, hogy nem elég attraktív számukra a világháló. A T-Online ezért is tartotta mindig fontosnak a hozzáférések és a tartalomszolgáltatások párhuzamosan zajló, folyamatos fejlesztését. Az [origo] oldalait átlagosan egymillió alkalommal látogatják naponta, a magyar internetezők háromnegyede olvassa a portált. A T-Online az elmúlt évben - Magyarországon elsőként - vezetett be olyan szélessávú szórakoztató tartalomszolgáltatásokat, mint például a Zeneáruház, vagy az online videotéka, amelyeket most tovább bővít, fejleszt. A júniusban induló új, www.t-online.hu portálon is megjelennek majd ezek a szolgáltatások. Az új portálon fog működni a T-Online megújult on-line ügyfélszolgálata is.
A T-Online hamarosan újabb tartalomfejlesztési újdonságokkal lép a piacra, terveik között szerepel a televíziózás szélessávú kapcsolaton, illetve banki szolgáltatások bevezetése az [origo]-n.
Az internetezés hazai trendjéről
A T-Online elemzése szerint a háztartások internet ellátottsága továbbra is dinamikusan növekszik. A vállalat becslése szerint a 2004. évi 16 %-hoz képest 2007-re 31 %-ot ér el. Ez a növekedés elsősorban a szélessávú internet elterjedését feltételezi, a tendencia alapján 2007-ben Magyarországon minden negyedik háztartás szélessávú internetkapcsolattal fog rendelkezni. A T-Online előrejelzése szerint 2007-ben az internetező háztartások 80 %-a szélessávon kapcsolódik a világhálóra, 1187 ezer háztartás rendelkezik majd interneteléréssel, ebből 955 ezer szélessávú technológiával.
A kutatások arra is rámutatnak, hogy az internet használat földrajzilag is változik. Míg 2004-ben mindössze 16 % volt a falusi internetező háztartások aránya, 2006-ra ez várhatóan 24 %-ra növekszik. Jelenleg az internetező háztartások közel fele fővárosi, egy év múlva ez az arány lecsökken egy harmadra. Ez nem a budapesti internetező háztartások számának csökkenését jelenti, hanem a vidék térnyerését, fejlődését.
Az internetpiac fejlődésével együtt változnak az internetfelhasználók is. Az erre vonatkozó demográfiai mutatók, előrejelzések érdekes fordulatokat mutatnak. 2006-ra az internetező háztartások családfőinek 72 %-a nem rendelkezik majd felsőfokú végzettséggel. Életkor tekintetében arányeltolódás látszik, míg 2001-ben az internetezők mindössze 7 %-a volt 50 év feletti, napjainkban már 13 %-a ebből a korcsoportból kerül ki. Az internetet használók korának változása leginkább a 29 év alattiak számában mutatkozik meg, 65 %-ról 53 %-ra csökkent az arányuk. 2007-re várhatóan a nemek aránya is kiegyenlítődik, hiszen míg 2001-ben a világháló használóinak 55 %-a férfi, 45 %-a nő volt, addig tavaly 52 % illetve 48 % volt férfiak és nők aránya.
További újdonságok
Nem csak a T-Online előfizetők örömére, június közepétől Magyarország legnépszerűbb ingyenes levelezőrendszerén, a Freemail-en nagyobb e-mail tárhely – akár 1 GB – áll majd az internetezők rendelkezésére. A jelenlegi 5 MB ingyenes tárhely 25 MB-ra emelkedik. A nyári akció keretében a plusz tárhely, amely akár 1 GB is lehet, három hónapig 500 forintért vehető igénybe, az akció után pedig havonta 500 forintért tárolhatják a Freemail használói a nagyobb anyagokat postafiókjukban.
A T-Online Magyarország ügyfeleinek mindig szélesedő körű szolgáltatásokat biztosít, ezért együttműködik az internetszolgáltatáshoz kapcsolódó piacvezető cégekkel. Vírusvédelem és biztonsági megoldások, havi díjas Microsoft szoftverek, gyerekböngésző, mind azt a célt szolgálják, hogy az internetelőfizetés mellé rugalmas, testre szabható, komplex megoldáscsomagot is biztosítsanak.
Az újdonságok köre folyamatosan bővül. Hamarosan új on-demand szolgáltatások jelennek meg, a Zeneáruház további bővítése is várható, illetve egy kereskedelmi TV szappanoperájának on-demand elérhetősége is megvalósul. A vállalat középtávú terveiben szerepel banki szolgáltatások nyújtása is. A jövőben bevezetésre kerülnek további televíziós szolgáltatások is, előtérbe kerül a Triple Pay – hang, adat, video egy csomagban – valamint a biztonságos és kényelmes fizetési megoldások.
Nyári Internet-fieszta
A T márkák számára fontos, hogy az ügyfelekkel ne csak az üzletekben, az ügyfélszolgálati vonalakon találkozzon, hanem társadalmi szerepvállalásával a sport, a kultúra, a szórakozás közvetlen élményével is gazdagabbá tegye őket. A nyár folyamán rengeteg helyszínen, városban nyílik lehetőség közvetlen közelről megismerkedni a T-Online és az internet világával:
Május 18-20: Vetítés óriás vízfalra a Dunán, amely a pesti Duna korzóról (Lánchíd és Erzsébet híd közötti pesti oldal) nézve nyújt egyedülálló látványt. A mozgó és állóképeket bemutató rendhagyó fotókiállítás címe: A világ az interneten keresztül. A vetítés keretében május 18-án, az Internet Világnapja alkalmából, ingyenes hajójáratok indulnak, amelyekről más szemszögből ismerhetik meg az érdeklődők Budapestet és az internet világát.
Május 17-22: Az ország legnagyobb internetkávézója nyílik meg a Liszt Ferenc téren. Keddtől vasárnapig a téren minden arra alkalmas laptop térítésmentes Wi-Fi kapcsolattal csatlakozhat a világhálóra, akinek nincs gépe, a kihelyezett T-Online terminálokon böngészhet - szintén ingyenesen.
Május 20: „A Szélessáv Napja” a Millenárison. Sztárchat, játékok és nyeremények, könnyűzenei koncertek és még sok meglepetés vár az érdeklődőkre.
A T-Online további programjai:
Május 28: Városligeti Gyermeknap
Május 28 – szeptember 3: Internet kamion roadshow, streetball sorozat 8 helyszínen
Június 4 – július 10.: Gyereksziget eseménysor
Június 3 – szeptember 10: Danubius – T-Online roadshow
Július: Internetsátor a Coca-Cola Beach House-on, Siófok
Július 12-16: T-Online Utcazene Fesztivál, Veszprém
Július 13-17: Hegyalja Fesztivál, Tokaj
Augusztus 5-21: Budapest Plázs
A T-Online a nyár programjairól a sajtóban illetve az új portálon folyamatosan tájékoztatást ad.
Bár a mai bejelentés csak a lakossági csomagok terén hozott újdonságokat, kérdésre válaszolva, a T-Online illetékese kijelentette, várhatóan idén nyáron jelentkezik az internet szolgáltató a vállalati ügyfelek számára előnyös új csomagokkal, amelyekbe például domén név szolgáltatást és erős vírusvédelmet is beépítenek.A június elején induló második céges portált (www.t-online.hu) elsősorban online ügyfélkapcsolati pontként kívánják majd üzemeltetni, illetve különböző on-demand szolgáltatások igénybe vételére innen lesz lehetősége a felhasználóknak. Középtávon (ez év végére, jövő év elejére) tervezik, hogy online banki szolgáltatásokat is nyújtanak a portálon keresztül a cég ügyfeleinek, illetve 2006-ban tervezik, hogy a T-Online internet előfizetőkndek lehetőségüók legyen online tévéadások vételére is.
A T-Online csapata és Szilágyi János az ősz folyamán közös kampány keretében tervezik, hogy az 50 éven felülieket "megszólítják" az internet megszerettetése és használata ügyében.
Ugyancsak kérdésre válaszolva, Simó György úgy fogalmazott, hogy az axelero név további használatáról, felhasználásáról, sorsáról még nem döntöttek (mint írtuk is, még két évig használható az ügyfelek e-mail címében).