Látszatra a Yahoo MyYahoo szolgáltatására válaszul, csütörtöktől a
Google is személyre szabható felhasználói weboldalas szolgáltatással
jelentkezett.
Az egyelőre még név nélkül futó megoldás keretében a társaság Gmail, vagy egyéb felhasználói olyan internetes oldalakat hozhatnak létre, amelyekbe különféle elemeket építhetnek be egyszerűen, így például a felület egyes különféle részeire csoportosíthatják a levelező, a kereső, és az egyéb vegyes modulokat, az időjárástól a moziműsorig. Eric Schmidt, a cég vezérigazgatója elmondta, a megoldás egy újabb lépés afelé, hogy minél jobban integrálják különféle szolgáltatásaikat. Ugyanakkor cáfolta, hogy az alkalmazás a Yahoo MyYahoo szolgáltatására, vagy bármely más cég bármely termékére adott közvetlen válasz volna.
A személyre szabható szolgáltatás a Google Gmail levelezőprogramjának, a cég levelezőlistáinak, illetve hírleveleinek a felhasználói számára egyformán közvetlenül elérhető, illetve hozzáférhető még a
http://www.google.com/ig címen is. Maga az oldal eredeti formájában nagyjából ugyanúgy néz ki, mint a Google internetes oldala, csak éppen a keresősor alatt linkek találhatók a Gmail-hez és más szolgáltatásokhoz. Az egyéb tartalmak közül elsőként a BBC és a New York Times által biztosított híranyagok, illetve a „Quote of the Day” és a „Word of the Day keretében különféle idézetek lesznek hozzáférhetők. Emellett a Google azt is tervezi, hogy az RSS technológia révén egyéb híroldalakról és blogokról származó anyagokat is biztosít majd a felhasználóknak. Marissa Mayer illetékes azt is elmondta, hogy a jövőben reklámok is fölkerülnek majd az oldalra, erre azonban legkorábban is csak hónapok múlva kerül sor. A cég egyébként az új oldalt, akárcsak a Gmail levelezőprogramot már egy jó ideje, hivatalosan béta tesztváltozatként indítja be.
A vezérigazgató cáfolata ellenére az új termék jól illusztrálja a három nagy tartalomszolgáltató, a Google, a Yahoo és az MSN közötti verseny kiélezettségét. Az MSN szintén előállt már hasonló megoldással, a legnépszerűbb személyre szabható tartalmakat kínáló oldalnak, a MyYahoo-nak pedig csak áprilisban mintegy 26 millió látogatója volt.