Az IBM szoftvere és az új IT szolgáltatásmenedzsment-megoldások az informatikai folyamatokat kezelhető részegységekre, illetve részszolgáltatásokra fordítják le, majd automatizálják azok integrálását - nagyon hasonlóan ahhoz, mint amikor az IBM a szolgáltatásközpontú architektúrák (SOA-k) útján integrálja ügyfelei üzleti folyamatait.
Ennek köszönhetően többé nem szükséges, hogy az ügyfelek manuálisan, egyenként tervezzék meg működési vertikumuk összes IT-folyamatát, majd azt kézi kódírással integrálják a vállalat különböző osztályainál. Ehelyett egyszer kell csak megtervezni az IT-folyamatokat, integrálásuk pedig automatikusan megtörténik valamennyi működési területen - időt és pénzt takarítva meg.
Az IT-folyamatok végponttól végpontig menedzselése hozzásegíti a vállalatot ahhoz, hogy embereit és informatikai erőforrásait az üzleti prioritásoknak megfelelően foglalkoztassa. Nagyon hasznos lehet ez például az értékesítők esetében, akik pontosabb információt kapnak a raktáron levő készletekről. Ez a szemlélet minimalizálja az IT-rendszerek módosítása esetén gyakran bekövetkező nehézségeket is, amilyen például a több tucat szerveren futó, komplex alkalmazások frissítése - mert általában ilyesmi okozza a rendszerkiesések 80%-át.
Az IBM az on demand jelleggel igénybe vehető IT-szolgáltatásmenedzsmenttel segítséget nyújt a vállalatoknak üzleti elképzeléseik, folyamataik és infrastruktúrájuk értékeléséhez, és ezáltal a reagálóképes, automatizált IT-környezet kialakításához.
Az IBM Egyesült Államokban, Kanadában és Európában található laboratóriumaiban az elmúlt évek során kifejlesztett megoldások az IT-folyamatirányítást a változás, a konfiguráció, a verzió, illetve az alkalmazás életciklus-kezelésre is kiterjesztik. Az IBM Tivoli, Rational, WebShpere és DB2 middleware termékeire épülő, és az önmenedzselő, autonóm technológiákra is kiterjesztett innovációs tevékenységet képviselő megoldások olyan "használati utasításokat" is tartalmaznak, amelyek segítséget nyújtanak az ITIL (IT Infrastructure Library) ajánlások között szereplő legjobb gyakorlatokat követő IT-folyamatok megvalósításában.
A Gartner Inc.1 jelentése szerint 2005 folyamán számos IT-szervezet tér majd át a hagyományos költségcsökkentő technikákról a folyamatjavításra: ez egy olyan intézkedés, amely nem csupán az IT költségeit csökkenti, de teljesítményét is növeli. A jelentés azt is megemlíti, hogy nagy valószínűséggel az IT-szervezetek 20 százaléka a folyamatjavításra támaszkodik majd, hogy 2005 végére 10 százalékkal csökkentse működési költségeit, de ez az arány a nagy IT-szervezetek esetében 2007 végére 40 százalékra emelkedik majd.
"A legkisebb rendszerleállás vagy a legegyszerűbb informatikai változtatás elindíthatja a dominóelvet, amely romlásba döntheti egy cég IT-környezetét, és ezzel egész üzleti tevékenységét" - nyilatkozta Paul Brooks, az Ahold hollandiai székhelyű, nemzetközi élelmiszer-forgalmazó cég vállalati rendszerszolgáltatási igazgatója. "Az IBM nemcsak hogy megérti ezt, hanem az informatikai folyamatok automatizálásához szükséges eszközöket és módszertant is a rendelkezésünkre bocsátotta, így elejét tudjuk venni egy ilyen helyzet bekövetkeztének. Az IBM automatizációs technológiájának használatával IT infrastruktúránk rekordszintű rendelkezésre állását sikerült elérnünk több mint ezer kiskereskedelmi egységünkben és két adatközpontunkban, továbbá 99%-os sikert ezernél is több havi szoftvereladással."