KSH: nő az internethívások száma és időtartama
MTI Sajtóadatbank, 2005. június 6. 10:03
Az internet-előfizetések száma 2005 első negyedévének végére meghaladta a 782 ezret, ami 5 százalékkal volt több az előző negyedév végi és 22 százalékkal több az egy évvel ezelőtti értéknél - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken az előzetes adatokat.
A tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva a vezetékes fővonalak száma 2005. I. negyedévben 38 ezerrel 3,5 millióra csökkent, ezen belül közel 7500-zal az ISDN csatornák száma. 2004 azonos időszakához képest az előbbi adat 73 ezres, az utóbbi 12 ezres csökkenést jelent.
A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 35,0 volt, szemben az előző év azonos időszaki 35,7-tel, illetve az előző negyedév végi 35,3-mal. Az ISDN vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma a hivatkozott időszakban, az internethívások adataival együtt 774 millió volt, ami szinte megegyezik a 2004. IV. negyedévben mérttel, a 2004. I. negyedévinél 8,8 százalékkal alacsonyabb.
A vezetékes hálózatban kezdeményezett hívások időtartama (2,8 milliárd perc) 13,6 százalékkal nőtt az előző időszakhoz képest és 0,4 százalékkal csökkent a 2004 I. negyedévihez viszonyítva.
Az internethívások száma és időtartama 4,3, illetve 8,2 százalékkal nőtt az I. negyedévben. Az egy vezetékes előfizetőre jutó hívások időtartama 794 perc volt, 15 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 2 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
A mobil-előfizetések száma 2005. I. negyedévében túllépte a 8,8 milliót, egy negyedév alatt 95 ezerrel, 1,1 százalékkal, az elmúlt egy évben 772 ezerrel 9,6 százalékkal bővült. Ugyanakkor 2005. I. negyedévében 7,6 százalékkal csökkent a mobilhálózatban kezdeményezett hívások száma és 2,7 százalékkal az összes, mobiltelefonálással töltött percidő.
A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév alatt 86,3-ról 87,2 -re emelkedett, 9,5 százalékkal haladta meg a 2004. I. negyedév végit.
A negyedév során a hívások átlagos hossza mind a vezetékes, mind a mobilhálózatokban nőtt.
A vezetékes hálózatban 3,6, a mobilhálózatban 1,6 percig tartott egy átlagos hívás. Az átlagosan 15,6 percig tartó internethívások nélkül a vezetékes hívások 2,8 percig tartottak. A mobilhálózatban kezdeményezett hívások a 2004 I. negyedévihez képest átlagosan 18 másodperccel hosszabbodtak.
Az internetszolgáltatók száma 2005 I. negyedévében 173 volt, 85-tel több, mint egy évvel korábban.
A jelentés szerint az internet-előfizetők 35 százaléka választotta a legalacsonyabb díjszabású modemes telefonvonali csatlakozást, és mindössze 4 százalékuk csatlakozott az internetre ISDN-vonalon. Az előfizetők 33 százaléka xDSL-vonalon, 20 százaléka kábeltévén, 5 százaléka vezeték nélküli internet-hozzáférési lehetőségen, 0,6 százaléka bérelt vonalon, 1,2 százaléka egyéb módon csatlakozott a világhálóra.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2005 I. negyedévében elérte a 14 milliárd forintot, ez 9 százalékkal több, mint az előző negyedévben és 37 százalékkal több a 2004. első negyedévinél - közölte a KSH.