Magyarországon 2008-ra az IP telefónia utoléri a hagyományost
Kovács Attila, 2005. június 8. 13:01
A vezetékes nagyvállalati telefónia megoldások egyik vezető hazai szakértő, tanácsadó és technológiai szolgáltató cége, a NextiraOne Kft. azt prognosztizálja, hogy bár nálunk lényegesen lassabb az átalakulás (a mai telefonrendszerek kevesebb mint 10%-a IP alapú), mint Nyugat-Európában, az IP telefóniába való vállalati befektetések Magyarországon 2008-ban utólérik a hagyományos rendszerekét.
A cég mai sajtótájékoztatóján Tóth Ottó ügyvezető igazgató azt is elmondta, 2005-ben árcsökkenés, jövőre pedig az ilyen vállalati megoldások áttörése várható. A főleg a Cisco rendszereit kínáló NextiraOne nagy jövőt jósol a Cisco hazai kezdeményezésének, hogy bérelt megoldásként mellékenként havi nettó 3 ezer forintért kínál nagyvállalatoknak IP telefon rendszereket, melyekkel költséghatékonyan, előnyösen lehet követni a vállalati dinamikus (személyi, alkalmazotti stb.) változásokat.
Mivel időközben az ismert hagyományos központgyártók is mind áttértek az IP alapú megoldásokra, a NextiraOne szerint az IP telefónia növekedése Európában, mind a nagyvállalati, mind a szállítói szegmensben idén jelentős növekedést érhet el. A 2004-ben 1,51 milliárd dollárra becsült európai telefónia piac az IDC szerint 2005-ben 50,1 százalékkal növekedhet.
A NextiraOne az IP kommunikáció terén főleg a következők miatt érzi magát a nagyvállalatok partnerének: csak Európában már több mint félmillió IP portot létesített; Európa-szerte több mint 170 ezer ügyfélközponti munkahely kiépítésében vett a nemzetközi cég részt, évi 120 millió euro értékű ügyfélközponti megbízást valósított meg; egyaránt partnere a Cisco, Alcatel és Nortel cégnek.