Microsoft: eseménydús, kiemelkedő negyedév

Arany Tóth László Arany Tóth László, 1999. október 21. 13:52
A Microsoft közzétette a szeptember 30-ával záródó 2000-es pénzügyi év első negyedévének értékelését. A vállalat nettó bevétele 2,19 milliárd, összes jövedelme 5,38 milliárd dollár volt. Utóbbi 28 százalékos növekedést jelent az előző negyedév 4,19 milliárd dollárjához képest.
A negyedév bevételeit 156 millió dollárral emelte az MSN Sidewalk online útikalauz részét képező Szórakoztató Városi Útikalauz eladása. Az elmúlt évben a Microsoft 160 millió dollárért vált meg a Softimage leányvállalattól. Az üzletek eladását figyelmen kívül hagyva a nettó jövedelem 37 százalékkal nőtt, míg a részvényenkénti nyereség 28 centről 38 centre emelkedett, ami 36 százalékos növekedést jelent. A vállalatok eladásából befolyt összegeket is számba véve a részvényenkénti nyereségnövekedés 29 százalékos volt.

"Igen jó negyedévet zártunk. Eredményeink az Office 2000, a Microsoft NT Server és a BackOffice alkalmazások iránt kialakult erős vállalati igényt tükrözik" - kommentálta a kedvező gazdasági mutatókat Greg Maffei, a Microsoft pénzügyi igazgatója. "Nem tapasztaljuk, hogy a 2000. év problémája hatással lenne eladásainkra. Érezhető viszont, hogy a PC-k iránti növekvő kereslet, különösen Ázsiában, kedvezően befolyásolja üzletvitelünket. Várakozásaink szerint a decemberrel záruló negyedévben a trend folytatódik."

A negyedév legjelentősebb momentuma a Windows Distributed interNet Applications (Windows DNA) 2000 bejelentése volt. A következő generációs internetes és vállalati alkalmazásfejlesztési platform új alapokra helyezi a webes bázisú programozást. Szeptemberben a Microsoft bemutatta az Everyday Webet, egy lehetséges megoldást arra, hogyan válhat az internet az emberek mindennapjainak elengedhetetlen részévé - függetlenül attól, hogy éppen hol tartózkodnak, vagy milyen készülék áll rendelkezésükre a kapcsolatteremtéshez. A koncepció részeként a Microsoft az MSN.COM-on közreadott egy új keresőt is, amely ötvözi a címtárak egyszerű használatát, a szöveg alapú keresés hatékonyságát és az új szoftverarchitektúrából adódó gyorsaságot. A Media Metrix adatai alapján az MSN.COM augusztusi látogatóinak száma meghaladta a 30 milliót.

Az MSN.COM részeként létrejött CarPoint online autókereskedés a Ford Motor Co.-val kötött egyezménynek köszönhetően az eddiginél sokkal kényelmesebb módot biztosít a leendő tulajdonosoknak elképzelt autójuk megtervezéséhez és megvásárláshoz. Az autóipart forradalmasító kezdeményezés a jövő nyár elején debütál majd.

A Microsoft Windows 2000 RC2-t csaknem negyedmillió béta-tesztelő és vállalati felhasználó számára tették hozzáférhetővé, létrehozva ezzel a Windows-fejlesztés legnagyobb "próbalaborját". A Windows 2000 operációs rendszeren futó alkalmazások fejlesztésén több mint 2500 független cég dolgozik, közülük 1000 már kész termékkel várja a Windows 2000 kiadását. A Windows 2000 Professional, Server és Advanced Server elkészülte 1999 év végére várható.