Magyar cégek a magyar felsőoktatásért
forrás Prim Online, 2005. június 11. 13:03
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen az idén immár ötödik alkalommal került megrendezésre a 24 órás programozói verseny, 30 csapat részvételével. A rendezvényt többek között a BalaBit Kft és VirusBuster Kft. is szponzorálta.
"Évek óta elkötelezetten támogatjuk az oktatási szférát, különböző kedvezményekkel, akciókkal, de számos oktatási intézmény rendezvényeit, versenyeit szponzoráltuk már eddig is, és terveink szerint ez a jövőben is kiemelt területe lesz stratégiánknak" - mondta el Bozsó Julianna, a VirusBuster Kft. ügyvezetője. "A mai diákokból lesznek a jövő szakemberei, ezért tartjuk kiemelten fontosnak az oktatás támogatását. Tapasztalataink alapján a magyar cégek akkor lehetnek versenyképesek az EU-ban, ha innovatív, speciális tudást igénylő területeken lépnek piacra, ezek a területek azonban nagy szaktudást igényelnek. Szükség van tehát kreatív, lelkes szakember utánpótlásra. A 24 órás programozói verseny kiválóan alkalmas arra, hogy cégek és diákok egymásra találjanak, akár egy gyakornoki program erejéig, akár hosszabb távra. Több éve működő gyakornoki programunk lehetőséget nyújt a hallgatóknak arra, hogy még munkába állásuk előtt megismerkedjenek különböző szakterületekkel, és a gyakornoki idő letelte után cégünknél helyezkedjenek el. Már több kolléga érkezett hozzánk ezen program keretében, nagyon kedvezőek a tapasztalataink, így a jövőben is örömmel várjuk a tehetséges, fejlődni kívánó, műszaki végzettségű hallgatók jelentkezését " - emelte ki az ügyvezető.
"A BalaBit IT Security alkalmazottainak átlagéletkora 27 év, létszámuk az utóbbi három évben a háromszorosára nőtt, és a következő években is jelentős növekedést tervezünk. Alapvető érdekünk tehát, hogy a hazai felsőoktatásból jól képzett, tehetséges szakemberek kerüljenek ki, akikkel már tanulmányaik alatt kölcsönösen megismerhetjük egymást, részben kiváltva például a próbaidő intézményét." - jelentette ki Györkő Zoltán a BalaBit üzletfejlesztési igazgatója. "A magyar piac jelentős szereplőjeként az sem elhanyagolható szempont számunkra, hogy a hallgatókból néhány éven belül szakemberek lesznek, akiket jóval olcsóbb az egyetemen koncentráltan megszólítani, mint később a hagyományos csatornákon keresztül. Sokáig sorolhatnám, még, hogy miért indítottuk el két éve a Campus Programunkat, de ami a lényeg: a felsőoktatással való együttműködés nem adományokról szól, hanem kölcsönös előnyökről, különös tekintettel a K+F együttműködésekre, melyek kiaknázása nélkül Magyarország véglegesen lemaradhat az IT innováció területén. Mi felismertük ezt a tényt a saját stratégiaalkotásunk folyamatában és azóta mindent megteszünk, hogy más hazai cégeket is meggyőzzünk. Ennek érdekében ez évtől valamennyi partnerünk számára lehetővé tettük, hogy csatlakozzanak az általunk szervezett programokhoz megismerve és kihasználva az abból fakadó előnyöket."