A Cisco és a Prime telepíti a British Airways rekordméretű IP-telefonhálózatát
forrás Prim Online, 2005. június 13. 17:31
A Cisco Systems és a Prime Business Solutions bejelentette, hogy a
British Airways, a világ egyik legnagyobb nemzetközi légitársasága
nagyszabású konvergens hálózati projektet indít. A British Airwaysnél a
légiközlekedési ágazat eddigi legnagyobb IP telefonrendszere épül ki,
amelyet a Cisco Gold partnere, a Prime fejleszt és telepít. A projekt
érdekessége, hogy ennek során talál gazdára a Cisco ötmilliomodik
IP-telefonkészüléke.
A Cisco technológián alapuló, több millió brit font értékű IP-telefónia rendszer a várakozások szerint – az alacsonyabb költségek és az egyazon hálózatba integrált hang- és adatkommunikáció révén – két év alatt megtérül. A British Airways összesen 8500 darab, Cisco MeetingPlace konferenciaalkalmazással is rendelkező Cisco IP-telefont állít rendszerbe, amelyek Cisco Ethernet-hálózaton keresztül kapcsolódnak egymáshoz. A projekt 2006. márciusában fejeződik be.
Az IPT-rendszerrel kiküszöbölhetők az irodák közötti telefonálás költségei, és egyszerűbb, felügyelhető telefonszolgáltatás valósítható meg a vállalat egészében. Még jelentősebb előnyök várhatók azonban az alkalmazottak közti kommunikáció terén attól, hogy a webes önkiszolgáló alkalmazások és az üzenetek ezentúl a Cisco IP-telefonjairól és a számítógépes terminálokról egyaránt elérhetők lesznek. Emellett a Cisco IP-telefonrendszer hálózati lehetőségeinek köszönhetően a kommunikációs szolgáltatások gyorsabban és könnyebben helyezhetők át más helyszínre, például amikor a földi személyzetnek váratlanul egy másik beszállókapuhoz kell átköltöznie.