Fujitsu Siemens Computers Kft: Vezető szerep a mobileszközök piacán
forrás Prim Online, 2005. június 14. 16:18
A Fujitsu Siemens Computers Kft. a most zárult pénzügyi év harmadik
negyedévében átvette a vezető szerepet a mobileszközök piacán, és ezt a
pozíciót megőrizte az otthoni felhasználásra szánt, ún. konzumer
notebookok értékesítésében a negyedik negyedévben is – jelentette be
Poros Gábor, ügyvezető igazgató keddi sajtótájékoztatóján, amelyen
arról számolt be, hogy a legnagyobb európai számítástechnikai gyártó
magyar leányvállalata a 2004/2005. pénzügyi évben tovább erősítette
összességében második helyezését a magyar számítógéppiacon, és ismét
annak növekedési átlagát felülmúló növekedést ért el. A vállalat
értékesítési árbevétele 20 százalékkal haladja meg az előző éviét.
Poros Gábor elmondta, hogy az áprilisban zárult 2004/2005-ös pénzügyi évben a Fujitsu Siemens Computers hazai leányvállalata a magyar és a nemzetközi piac, valamint az anyavállalat növekedését egyaránt meghaladó ütemben növelte értékesítését. Az anyavállalat értékesítési árbevétele 6018 millió euró volt, ami 14 százalékkal haladja meg a korábbi perióduséét. Az adózás előtti eredmény meghaladta a 90 millió eurót, ami az előző év első félévi eredményéhez képest több mint 50%-os növekedést jelent. A magyarországi leányvállalat összesen közel 40 százalékkal több számítástechnikai eszközt értékesített a hazai piacon, mint a megelőző év azonos időszakában, értékesítési árbevétele pedig 20 százalékkal haladta meg azt. A Fujitsu Siemens Computers Kft. a hazai PC piacon stabilan a második legnagyobb szállító.
A Fujitsu Siemens Computers Kft. csaknem minden termékcsoportban, különösen a nagyvállalati szerverek és a mobileszközök területén fokozta értékesítését. Az eladott mobil berendezések mennyisége a pénzügyi év első félévében 97 százalékkal emelkedett a megelőző év azonos időszakával összevetve. Éves összevetésben pedig az értékesített mobileszközök száma 86 százalékkal növekedett. A mobil PC-k eladásának tekintetében kiugró volt a harmadik negyedév eredménye: a Fujitsu Siemens Computers kft. soha nem adott még el egy negyedév alatt annyi mobileszközt, mint ebben az időszakban, ezzel megszerezte a mobilpiacon az első pozíciót. Különösen figyelemre méltó a szerver eladás utolsó pénzügyi negyedévi alakulása. Az IDC által kutatott szerver szegmensben összesen 131 százalékkal több eszközt adott el a Fujitsu Siemens Computers Kft., mint egy évvel korábban. Ez a teljesítmény a jelenlegi piaci helyzetben különösen kimagasló eredmény. A teljes pénzügyi év tekintetében az értékesített szerverek száma 77 százalékkal emelkedett az előző pénzügyi év eredményeihez képest.
Poros Gábor a magyar vállalat sikereit a rendkívül gazdag és rugalmas termékválasztékkal indokolta, és külön méltatta a vállalat szerverpiacon elért sikereit. A cég stratégiájában, amely a mobilitásra és az üzleti szempontból kritikus alkalmazások IT infrastruktúrájára alapoz, továbbra is nagy hangsúllyal szerepelnek a környezetfelelős gyártási és felhasználói megoldások.
A Fujitsu Siemens Computers az Intel® processzorokat és platformokat a teljesítmény, megbízhatóság és a kompatibilitás szinonimáinak tekinti. Ezért szorosan együttműködik az Intellel a kutatás-fejlesztés területén. A két vállalat innovatív és technológiai erőit összehangolva közösen fejleszt kis-, közép-, és nagyvállalati megoldásokat.
A Fujitsu Siemens Computers Kft. célkitűzése a 2005/2006. pénzügyi évben változatlanul a növekedés valamennyi termékcsoportban. Elsősorban a nagyvállalati felhasználók számára kínál rugalmas, biztonságos és költséghatékony megoldásokat. Ugyanakkor nyitni fog a multimédiás és szórakoztató elektronikai alkalmazások felé.