Az árcsökkenés miatt megduplázódott az LCD-tévék forgalma
MTI Sajtóadatbank, 2005. június 15. 09:02
Az idei első negyedévben több mint megduplázódott a lapképernyős
tévékészülékek világpiaci forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A
gyártástechnológiában elért komoly költségcsökkentések nagy
kiskereskedelmi árleszállításokat tettek lehetővé, és a negyedévben
3,15 millió lapképernyős tévé kelt el világszerte. Az idei első
negyedévet megelőző tizenkét hónapban a 20 hüvelyknél nagyobb átmérőjű
tévékészülékek ára legalább 20 százalékkal, egyeseké 40 százalékkal is
csökkent.
A tavalyi első negyedévihez képest 125 százalékkal megemelkedett forgalom az előző negyedévinél, a karácsonyi szezon miatt erős tavalyi negyedik negyedévinél azonban 13 százalékkal kisebb volt, a DisplaySearch piackutató intézet keddi jelentése szerint.
Az árbevétel 141 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, 4,1 milliárd dollárra. Az átlagos árcsökkenés ellenére az összes forgalmi érték azért növekedett a darabszámot meghaladó mértékben, mert a fogyasztók a nagyobb, drágább készülékeket részesítették előnyben.
A folyadékkristályos képernyőjű (LCD) tévékészülékek legnagyobb piaca Európa, 41 százalékos piaci részesedésével. A negyedik negyedévben még 38 százalék volt a kontinens részesedése. A második piac Japán, 26 százalékos részesedéssel.
A legnagyobb gyártó a japán Sharp, 21 százalékos piaci aránnyal. Részesedése a negyedik negyedévi 21,9 százalékhoz képest kissé csökkent. A holland Philips megőrizte második helyezését 10,9 százalékos részesedéssel, habár a negyedik negyedévben még 14,7 százalékot tudhatott magáénak. A dél-koreai Samsung megelőzte a Sonyt és 10,8 százalékos harmadik helyezésével a Philips sarkába ért. A Sony 10 százalékos világpiaci részesedéssel rendelkezik.