RFID: IBM indulócsomag rádiófrekvenciás termékazonosításhoz

forrás Prim Online, 2005. június 16. 18:03
A rádiófrekvenciás azonosító (RFID) címkékkel működő termékazonosítási technológia elterjesztésére az IBM 250 millió dolláros programjának részeként teljes csomagot dob piacra, amely a legkülönbözőbb méretű felhasználók igényeit elégíti ki.
Az IBM konzultáns szakemberei az RFID bevezetésével kapcsolatban nyújtanak üzleti tanácsadást. A cég szoftver üzletága indulócsomagot fejlesztett ki, amelynek segítségével a rádiós címkékről leolvasott adatok integrálhatók a meglévő, a megrendeléseket, szállításokat és raktárkészleteket kezelő vállalati szoftvercsomagokba. Az IBM nyomtatóeszköz-részlege pedig olyan nyomtatót dob piacra, amely egyaránt képes a hagyományos vonalkódos és a rádiófrekvenciás címke előállítására is.

A rádiófrekvenciás azonosítással (RFID) a vállalatok éves szinten világszerte több milliárd dollárt takaríthatnak majd meg, mert biztosítják a termékek pontos követését a gyártótól a raktárakon, nagykereskedőkön át az üzletekig, és pontosabbá, kényelmesebbé tehetik a szállítást. A rádiós címkék sokkal több adat tárolására képesek, mint a vonalkódok, és gyorsabban, emberi közreműködés nélkül lehet leolvasni őket. Az üzletben vásárló egyszerűen áttolja kocsiját egy megfelelő kapun, és a pénztárgépen megjelenik a fizetendő összeg. Ugyanígy, ha egy teherautó elhagyja a raktárt, a leolvasóból feldolgozásra kerülnek az egész rakomány adatai. Egy intelligens polc akár arra is képes, hogy jelezze, ha valamilyen termékből utánrendelésre van szükség: az RFID tehát mind a megrendelésben, mind a raktárkészlet-nyilvántartásban, mind a szállítólevelek kiállításában, mind pedig a vevőkiszolgálásban minőségi ugrást jelent az alkalmazók számára.