Cisco IP telefóniahálózat a Novo Nordisknél

forrás Prim Online, 2005. június 26. 12:11
A cukorbetegség kezelésére specializálódott egészségügyi vállalat, a Novo Nordisk a Cisco együttműködésével nagyszabású hálózatfejlesztést hajtott végre dániai központjában. A vállalat hálózati konvergenciát célzó projektjének keretében a legnagyobb IP telefóniarendszert valósítja meg a világ gyógyszeripari vállalatai körében.
A konvergens hang- és adathálózat támogatja a Novo Nordisk egész Dániára kiterjedő üzleti tevékenységét. A tervek szerint két év alatt megtérülő beruházás nyolc hónapot vesz igénybe, ezealatt 12 ezer IP-telefont és 25 ezer hálózati portot fognak telepíteni.

"A Novo Nordisk számára nem azt volt a kérdés, hogy áttér-e a Cisco IP-telefónia alapú rendszerére, hanem csupán az, hogy mikor" - jelentette ki Sune Andersen, a Novo Nordisk informatikai leányvállalatának alelnöke. "A fejlesztésnek köszönhetően várakozásaink szerint többmilliós költségmegtakarítás érhető el" - tette hozzá.

A konvergens hálózaton számos olyan alkalmazást vezetnek be, amelyek a munkavégzés hatékonyságát és a munkatársak mobilitását támogatják. Az IP telefonrendszer "extension mobility" (mellékállomás mobilitás) funkciója révén a munkatársak bármely készülékről elérhetik saját beállításaikat és üzeneteiket. A vállalati telefonkönyvet, valamint a munkatársak jelenlétét és elérhetőségét követő Netwise szolgáltatást teljes mértékben integrálták a Microsoft Outlook naptár- és e-mail-alkalmazásaival.

A fejlesztés során a Cisco Gigabit Ethernet technológiája segítségével tízszeresére növelik a hálózat kapacitását, a hálózat biztonságáról a Cisco önvédelemre képes hálózata és a Network Admission Control program gondoskodik.