A Tata indiai IT-tanácsadó vállalat növeli Budapesti központját
MTI Sajtóadatbank, 2005. június 28. 09:31
A Tata Consultancy Services (TCS) indiai számítástechnikai-tanácsadó,
szolgáltató és üzleti folyamatok kihelyezésével foglalkozó vállalat
tervei szerint 700 fővel bővíti budapesti központját.
A jelenleg 300 fővel működő központ 2008-ra - évente 250 új fő felvételével - 1000 fősre kívánja növelni alkalmazottainak számát - mondta az MTI-nek S. V. Mani, a TCS budapesti ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a létszámnövelés mellett épület-, és infrastruktúra-fejlesztést is terveznek, az új beruházások értékének nincs felső határa, azt a piac igényéhez igazítják. Megjegyezte: a TCS tavalyi forgalma világszerte elérte a 2,2 milliárd dollárt.
Az ügyvezető igazgató elmondta: Magyarország a legfontosabb ország a vállalat számára a kelet-európai régióban. Magyarország földrajzi elhelyezkedését, a magyar munkavállalók jó külföldi nyelvtudását, a kiegyensúlyozott politikai és pénzügyi helyzetet említette, mint legfontosabbakat.
A TCS 2001 óta működő budapesti központjának alkalmazottai a TCS ügyfeleit szolgálják ki angol, francia, német, spanyol, portugál, lengyel és olasz nyelven.
A cég saját adatai szerint az európai szoftverfejlesztési piac éves összbevételük 25 százalékát adja, a budapesti központ fejlesztése a TCS hosszú távú beruházásainak része, 2010-re a világ első 10 szoftverszolgáltatást nyújtó cégei közé kíván kerülni.
Az 1968-ban alapított TCS a tavaly 11,8 milliárd eurós forgalmat elkönyvelő indiai Tata Csoport tagja - olvasható a cég honlapján - tevékenységi körébe tartozik a szoftverfejlesztés, kutatás, rendszerintegráció, és az üzleti tanácsadás. A cég világszerte 33 országban mintegy 40.000 embert foglalkoztat.